Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

landelijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: landelijk

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    Er is niets mis met 200 foto's nemen per dag, maar dan wel als je meerdere 'dezelfde' beelden maakt om te oefenen zoekt naar de juiste instellingen/compositie/DoF... van een bepaald onderwerp (vb. gebouw).
    Maar 200 foto's van 200 unieke onderwerpen lijkt me heel veel, in dat geval zou ik iets selectiever zijn zoeken naar het onderwerp om te oefenen.
    Ooit komt het in orde neem vooral de kritiek niet te hard op, ook ik heb het meeste hier op het forum geleerd, en ook harde kritiek moeten slikken [emoji12],
    maar telkens nam ik dat als tips bij de volgende gelegenheid, nergens kan je zo snel leren als hier op BD,ook ik heb scholing gevolgd maar dat gaat veel te traag, hier wordt meteen je aktueel probleem aangepakt,
    Dus volhouden 😉

Comment

Ik denk al jaren bij mezelf aan de vaste regel. De afstand tot het onderwerp daar op 1/3 de scherpstellen en de rest volgt wel....op F16......
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

ik ken die regel ook maar die is niet altijd juist, F16 hangt af met welk brandpunt u werkt vb in mijn geval 200mm is het f32

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
          ik ken die regel ook maar die is niet altijd juist, F16 hangt af met welk brandpunt u werkt vb in mijn geval 200mm is het f32
          Maar je lens gaat al helemaal niet meer optimaal presteren op zo'n klein diafragma, daar gaat het beeld onder lijden.
          Verder dan f/16 zou ik ook niet gaan.

Comment

Je moet eens gaan kijken op DxOMark. Daar kan je uw lensprestaties in combinatie met uw body bekijken.
            Een 200mm zal altijd bij f32 fel aan scherpte inboeten, en er is ook een enorm verschil tussen het aanbod op de markt. Persoonlijk gebruik ik mijn statief als mijn sluitertijd groter wordt dan 1 gedeeld door de focale lengte. voor 200mm dus 1/200s.
            https://www.dxomark.com
            " Make RAW Not WAR"
            Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

Comment

je zult wel gelijk hebben, maar ik wou van begin tot einde scherp hebben en als ik de onderste foto bekijk is het begin toch scherp en zou mijn camera op statief gestaan hebben, zou hij nog scherper zijn denk ik wat is uw mening ik werkte met canon 200mm 1:2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                je zult wel gelijk hebben, maar ik wou van begin tot einde scherp hebben en als ik de onderste foto bekijk is het begin toch scherp en zou mijn camera op statief gestaan hebben, zou hij nog scherper zijn denk ik wat is uw mening ik werkte met canon 200mm 1:2.8
                https://www.dxomark.com/Lenses/Canon...urements__1106

Getest op Canon-EOS-5D-Mark-IV zou de scherpte achteruit gaan op F16 ongeveer... met een korretje zout natuurlijk
                Last edited by Duvel_lover; 13 juni 2017, 23:38.
                " Make RAW Not WAR"
                Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

Comment

ja ef 200mm 1:2.8 L II met canon 6D

Comment

Working...
                  X