Heb wat getwijfeld om deze te plaatsen, want inderdaad geen al te evident idyllisch landschapje.
De opname is gemaakt een jaar geleden tijdens een wandeling in den dardeche. Het was mistig en aan het motregenen. Mijn knie voelde ook zo aan, mijn vrouw had het geduld om op me te wachten, want ik was aan het sukkelen à volonté.
De 135mm zat op mijn D7100 (crop toestel), het was veel te donker voor een normale opname. De ISO vloog dus naar 4000.
Overbewerkt ? Niet echt, enkel de witte en zwarte schuifjes in LR helemaal open gedraaid, en dan bij de zwartwitomzetting toch wat gespeeld met de kleurtjes die in de foto verstopt zaten.
Dit is dus inderdaad een digitale opname, maar ik zit in mijn kop om in de toekomst een reeks te maken met dergelijke zware korrel opnamen, maar dan analoog. Wegens omstandigheden zal ik de volgende drie à vier jaar veel in de bergen moeten vertoeven, dus dat zou dan wel eens kunnen lukken.
Als iemand zou zeggen, tiens die kopieert G.R., dan kan ik enkel antwoorden dat we in de les de raad gekregen hebben om de grootmeesters te bestuderen en daar dan ons eigen ding mee te doen. Bij deze.
Comment