Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
All Along The Watertower
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: All Along The Watertower
Aparte kijk op deze mooie toren, knap gedaan
Kleuren zijn voor mij persoonlijk te gesatureerd, maar da's kwestie van smaak
Heb je hier een pola gebruikt misschien ?
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
-
Sorry, maar voor mij is dat een halve foto.
Kleuren en compositie zitten er flink naast.
Dit is absoluut geen SC foto.
Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
Comment
-
wat me intrigeert is waarom de watertoren er niet helemaal op staat.
Voor een normaal "klassiek" landschapsfotootje zou je die inderdaad op 1/3de van links zetten, maar wel er helemaal op. Maar hier zet je die, ik veronderstel opzettelijk, niet helemaal op. En dat werkt wel intrigerend.
de saturatie is ook niet echt mijn ding, maar dat is idd. een kwestie van smaak.mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk berichtMaar hier zet je die, ik veronderstel opzettelijk, niet helemaal op. En dat werkt wel intrigerend.
In dit geval kijk je dan naar de reflectie in het water om te zien hoe het eruit ziet. Maar bij veel foto's die op deze manier gemaakt zijn, is deze reflectie niet voorhanden en blijft het een mysterie. Mensen die er zich absoluut niet in kunnen vinden, zijn vaak ook niet zo goed met out of the box denken in artistieke zin.
Een docent fotografie heeft me ooit eens uitgelegd dat dit een bepaalde strekking in de kunst is waar men dit toepast, maar ben vergeten dewelke.
Mocht de toren er volledig opstaan, zou het iets saaier zijn, je zou er ook niet over struikelen en je vragen gaan stellen.
Ik heb de versie met volledige toren ook, maar die vond ik te alledaags om naar te kijken. Het is een leuke discussie, en ik heb de foto nog op enkele andere fora/media getoond waar ik ook een verscheidenheid aan reacties lees, maar gelukkig ook veel positieve, dus het doel is bereikt.
De saturatie is inderdaad ieder zijn smaak, daar valt niet over te twistenLast edited by anonymous; 12 mei 2017, 10:46.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk berichtInderdaad. Het opzettelijk niet volledig in beeld brengen van je object, laat je verbeelding meer werken. (denk aan een pasfoto waar de helft niet opstaat, volgens de regelnichten van de Dienst Bevolking helemaal not done, maar voor de vrijheid van een artistiek persoon mogen er net geen regels zijn)
In dit geval kijk je dan naar de reflectie in het water om te zien hoe het eruit ziet. Maar bij veel foto's die op deze manier gemaakt zijn, is deze reflectie niet voorhanden en blijft het een mysterie. Mensen die er zich absoluut niet in kunnen vinden, zijn vaak ook niet zo goed met out of the box denken in artistieke zin.
Een docent fotografie heeft me ooit eens uitgelegd dat dit een bepaalde strekking in de kunst is waar men dit toepast, maar ben vergeten dewelke.
Mocht de toren er volledig opstaan, zou het iets saaier zijn, je zou er ook niet over struikelen en je vragen gaan stellen.
Ik heb de versie met volledige toren ook, maar die vond ik te alledaags om naar te kijken. Het is een leuke discussie, en ik heb de foto nog op enkele andere fora/media getoond waar ik ook een verscheidenheid aan reacties lees, maar gelukkig ook veel positieve, dus het doel is bereikt.
De saturatie is inderdaad ieder zijn smaak, daar valt niet over te twisten
Prachtige foto en onderwerp in goede compo. De saturatie mocht voor mij iets minder.Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtNiet alles hoeft in beeld te staan, een mens heeft een waarneming en fotografisch geheugen dus kan heel goed de connectie leggen met het ontbrekende en komt in artistieke weergave meestal beter uit (eveneens van docenten), hier zie je zelfs het bovenste van de toren weerspiegeld in het water
Prachtige foto en onderwerp in goede compo.
Maar wat ik in fotografie heel belangrijk vind is het creëren van een perceptie. Soms is het juist belangrijker om bepaalde zaken net niét in beeld te brengen. Het geeft soms een heel andere realiteit weer terwijl je niets gewijzigd hebt. In veel gevallen maakt deze vorm van kadrage de fotocompositie compleet.
Comment
-
Sowieso krijg je met dergelijke foto's een discussie, de vraag is en blijft ,is het mooi?
Onlangs nog gehoord dat er ooit op een belangrijke kunsttentoonstelling een pispot was tentoongesteld.
Was dat kunst?
Sorry voor het vergelijk dat hier niet 100% klopt, maar ik zag dus iets liever minder kunst......MVG. Hugo
Comment
-
Comment