Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
zeer mooie compo uitgeprobeerd ,wel heb ik ook idd het gevoel dat er wat meer leven in de foto mocht zitten ,ook een beetje spijtig van de lucht ,miss deze eens herdoen in betere omstandigheden
Bij het zien van de foto zag ik meteen de Heuvelland streek, het mooiste hoekje van West- en Frans Vlaanderen.
Mooi compo en mooi gezien ook hoor.
Alleen de kleuren vallen echt tegen.
Het groen selecteren en met de kleurbalans wat groen en geel toevoegen.
Dan de akker selecteren en wat rood en geel toevoegen.
In die streek kunt ge jaren bezig zijn met foto's te nemen en ze zullen nooit tegen steken. hé, est nie juste?
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Misschien een beetje tegendraads, maar het (bijna)ontbreken van de kleuren vind ik echt geen drama.
Nu gaat de foto meer terug naar de essentie : De magistrale compo en de lijntjes.
De mooie verschillende helderheden van het patattenveld , zouden m.i. verbleken bij stevige kleuren.
Bedankt voor de reacties!
Ik was eigenlijk het idee van Johan1956 toegedaan. Het was een mooie maar kille avond, de zon ging al onder achter mijn rug. En er was dan nog een wolk die het warme zonlicht blokkeerde. Omdat het al heel de avond zo koel was heb ik eigenlijk de meeste foto's van die avond licht gedesatureerd. Ik dacht ook dat bij de kaalheid van een juist bewerkt veld geen pittige kleuren passen. Eigenlijk is er geen verschil tussen de foto en de realiteit.
Ik vind het juist boeiend om mijn gevoel op deze manier in de foto te kunnen leggen. Misschien niet door iedereen geapprecieerd, dat kan ik verstaan. Maar na zo een lange droge periode zit er sowieso wat minder kleur in de natuur.
@L.G., jaat, 't is juste. ben wel geen echte west-vlaming hoor maar ben het al wat geworden
Comment