Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sao Lourenco sunrise
Collapse
X
-
-
-
Re: Sao Lourenco sunrise
Mooi landschap en mooie compositie, maar toch enkele opmerkingen.
- Ik zou de schaduwen wat oplichten.
- De saturatie mag ook enkele stappen naar beneden.
Vooral dat laatste vind ik overdreven. Misschien een update plaatsen?
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
-
Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk berichtMooi landschap en mooie compositie, maar toch enkele opmerkingen.
- Ik zou de schaduwen wat oplichten.
- De saturatie mag ook enkele stappen naar beneden.
Vooral dat laatste vind ik overdreven. Misschien een update plaatsen?
Comment
-
Schitterende locatie en je was er op het juiste moment, zeer mooi
Doch volg ik wel wat de saturatie betreft, mij lijkt vooral het blauw nogal enthousiast
Wat de schaduwen betreft, die vind ik eigenlijk goed en overal voldoende detail
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Schitterend met de zon op het juiste moment. Moet helaas volgen over de lucht.
Zo'n aangezette lucht zorgt ervoor dat je de mooie kijkspiraal te snel verlaat. Tijdens die kijktocht loop je het risico om de schitterende structuren in de rotsen pas in 2e instantie te ontdekken.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
-
Volg betreft de saturatie..Vooral lucht is behoorlijk wat erover...Zou zeker nog een keer herzien, want buiten dat is het een schitterende foto...Erg mooi van compo, en pracht landschap..Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Merci voor de feedback allen.
Schaduwen stonden al op 100, dus dat kon ik niet verder pushen. Maar heb wel de exp lightjes omhoog gezet.
Aan de saturatie was eigenlijk niets gedaan. Vibrance wat naar beneden gezet zodat de lucht iets minder hevig werd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtBedankt voor de moeite. Alleen jammer dat we het verschil niet kunnen zien.
Hoe posten jullie anders een update?
Comment
-
Dat is inderdaad een probleem, omdat daar alles gelijk openbaar staat. (of niet natuurlijk, maar dat is meestal niet de bedoeling)
Misschien op Photobucket, Dropbox of Picture-Push een mapje updates maken ?
Meestal plaats ik via Picture-Push. Mocht ik dan updates maken, plaats ik de mooiste versie op Flickr. (dat is tenslotte een soort showroom voor de "Wereld".
Graag wil ik je attenderen op een testje van enige tijd geleden : http://forum.belgiumdigital.com/f14/...ts-542388.html
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
-
Merci voor de info Johan.
Photobucket heb ik in het verleden gebruikt, maar account heb ik afgesloten. Te veel reclame en buggy.
Zal de andere eens bekijken.
Ik gebruik momenteel steeds een publish service rechtstreeks uit LR. Weet niet of de andere dit ondersteunen.
Mijn "beste" zet ik op 500px. Vind ik persoonlijk toch net iets beter dan Flickr.
Comment
-
Voor mijn gevoel is die nog steeds wel behoorlijk gesatureerd, denk door het hoge contrast dat de foto wat zwaar oogt.
Inderdaad lastig beoordelen als het origineel niet meer te zien is.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtInderdaad lastig beoordelen als het origineel niet meer te zien is.
Comment
Comment