Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heel koud

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Heel koud

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    Ik weet ook wel dat het soms niet lukt en dat de foto dan soms een lila zweem krijgt, staat dat niet in die uitleg? Het is te lang geleden dat ik dat nog eens gelezen heb.
    Maar in 99% lukt het wel en het is de snelste manier om de witbalans juist te zetten.
    Van LR spreek ik toch niet, ik gebruik dat programma zelfs niet meer.
    Maar in Ps zijn er nog meerdere manieren om tot de juiste witbalans te komen.
    Helaas kan ik dat hier niet beginnen uit te leggen dat zou ons veel te ver doen afwijken.
    ik gebruik LR dagelijks en ken het van binnen en van buiten, daarom dat ik het even vermeldde...
    PS gebruik ik nu regelmatig omdat het "moet" voor de cursus die ik volg, maar daarna zal het enkel gebruikt worden voor de wat moeilijker gevallen. Meestal heeft het geen meerwaarde tov LR (als je LR goed kent en de laatste versie(s) hebt).
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
      ik gebruik LR dagelijks en ken het van binnen en van buiten, daarom dat ik het even vermeldde...
      PS gebruik ik nu regelmatig omdat het "moet" voor de cursus die ik volg, maar daarna zal het enkel gebruikt worden voor de wat moeilijker gevallen. Meestal heeft het geen meerwaarde tov LR (als je LR goed kent en de laatste versie(s) hebt).
      Wablief Ps geen meerwaarde dan LR?
      Dan heb ik vijf jaar verspild aan Ps.
      Om LR te leren volstonden slechts enkele maanden.
      Komaan zeg, LR is dus beter dan Ps?
      LR kan nog geen 1/100ste van wat Ps kan.
      Voor mij einde discussie hier.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ietjes te koud, alle de witbalans, maar voorts

Comment

Kleurenzweem draagt voor mij bij tot de sprookjesachtige sfeer die de foto uitstraalt.
          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Working...
          X