Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi compo Eddy dat weet jij altijd weer goed te vinden.
Heerlijke winterse foto, bakken vol sfeer, heerlijk!
Jedoch een tikje teveel blauwe zweem in de foto.
Verder vind ik het een beauty, zeker weten!
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Pracht van een scene die je hier gevonden hebt, zeer mooie opname hoor
Er zit inderdaad een duidelijke zweem in de foto maar volgens mij is het een groene zweem i.p.v. blauw
Mooi compo Eddy dat weet jij altijd weer goed te vinden.
Heerlijke winterse foto, bakken vol sfeer, heerlijk!
Jedoch een tikje teveel blauwe zweem in de foto.
Verder vind ik het een beauty, zeker weten!
Kan mij hier helemaal in vinden, maar vind hem wel heel mooi.
Mooie foto, goede diepte dankzij je standpunt tov van het water.
Fraai kleurenpalet.
Mij persoonlijk viel ook wat de groenige zweem op, nu misschien een bewuste keuze in je kleurbewerking.
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
ik denk dat het koudzweem is alle gekheid er ligt inderdaad een zweempke over zal eens kijken wat ik eraan kan doen, maar @Luc bedankt voor je inbreng, maar dat is boven mijn petje...
Oorspronkelijk geplaatst door spikkeseniorBekijk bericht
ik denk dat het koudzweem is alle gekheid er ligt inderdaad een zweempke over zal eens kijken wat ik eraan kan doen, maar @Luc bedankt voor je inbreng, maar dat is boven mijn petje...
Als je Ps hebt Eddy is dat een fluitje van een cent. Waarom zou jij dat niet kennen?
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
interessante truuk, LG, maar werkt volgens mij enkel als het "gemiddelde" van de foto inderdaad middengrijs is. als er een te veel aan groen in zit (bijvoorbeeld midden in een lentebos), dan zal deze truuk niet lukken, net zoals de instelling "AUTO" voor witbalans op dat moment niet zal lukken.
In LR is het nog simpeler : je kan er de witbalans (van je RAW opname, ik veronderstel dat dat bij een jpg ook lukt) gewoon veranderen naar "auto", en dan doet LR voor jou deze oefening.
Ik weet ook wel dat het soms niet lukt en dat de foto dan soms een lila zweem krijgt, staat dat niet in die uitleg? Het is te lang geleden dat ik dat nog eens gelezen heb.
Maar in 99% lukt het wel en het is de snelste manier om de witbalans juist te zetten.
Van LR spreek ik toch niet, ik gebruik dat programma zelfs niet meer.
Maar in Ps zijn er nog meerdere manieren om tot de juiste witbalans te komen.
Helaas kan ik dat hier niet beginnen uit te leggen dat zou ons veel te ver doen afwijken.
Comment