Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie ochtend...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mooie ochtend...

Bij de updates staan de bomen nu wel recht maar zijn links de kruinen niet meer te zien, ik kan dat geen geslaagde update noemen.
    De lucht zou ik ook wat donkerder maken en door in de Lab kleur modus te werken kunt u de foto zijn mooie kleuren geven die u bedoelde.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Mooie ochtend...

Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
      Heb in de update ook de rivier wat doorgedrukt (kende ik nog niet dus bedankt voor je tip ). Bedankt voor je reactie.
      Heel mooi …
      Is dit genomen met een irix-objectief 15 mm?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Iedereen bedankt nog voor de aansluitende commentaren.
        @ LG: Lab kleur modus ken ik niet. Moet ik eens opzoeken wat dit juist precies is. De bomen zijn zoveel mogelijk rechtgezet in LR maar hierdoor was ik inderdaad een deel van de foto kwijt. Misschien dat dit kan in Photoshop zonder verlies van de foto maar dat weet ik niet. Tips altijd welkom

@Indrukwekkend: Inderdaad, deze werd genomen met de Irix 15mm op een Canon 6D. Ik heb de Firefly versie en ben er heel tevreden over. De foto van Averbode die ik enige tijd geleden heb gepost, was ook met deze lens genomen. Volgende week ga ik ze meenemen voor nachtopnames en ben ik heel benieuwd hoe ze ook hier gaat presteren...

Comment

@Indrukwekkend: Inderdaad, deze werd genomen met de Irix 15mm op een Canon 6D. Ik heb de Firefly versie en ben er heel tevreden over. De foto van Averbode die ik enige tijd geleden heb gepost, was ook met deze lens genomen. Volgende week ga ik ze meenemen voor nachtopnames en ben ik heel benieuwd hoe ze ook hier gaat presteren...[/QUOTE]

Dat was juist: ik had toen een topic gestart naar de resultaten van die lens. Uiteindelijk heb ik een Nikon 16-35 gekocht. Ik sluit niet uit deze prime nog aan te schaffen …
          Wat me wel verwondert is het volgende: normaal gezien heb je bij een prime weinig tot geen vertekening.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
            @Indrukwekkend: Inderdaad, deze werd genomen met de Irix 15mm op een Canon 6D. Ik heb de Firefly versie en ben er heel tevreden over. De foto van Averbode die ik enige tijd geleden heb gepost, was ook met deze lens genomen. Volgende week ga ik ze meenemen voor nachtopnames en ben ik heel benieuwd hoe ze ook hier gaat presteren...
            Dat was juist: ik had toen een topic gestart naar de resultaten van die lens. Uiteindelijk heb ik een Nikon 16-35 gekocht. Ik sluit niet uit deze prime nog aan te schaffen …
            Wat me wel verwondert is het volgende: normaal gezien heb je bij een prime weinig tot geen vertekening.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk[/QUOTE]
            Ik had bij de opname mijn camera serieus wat gekanteld en dan krijg je direct die 'vervorming'. Ik moet daar nog meer op letten in de toekomst 😉

Groetjes Marchristan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
              Iedereen bedankt nog voor de aansluitende commentaren.
              @ LG: Lab kleur modus ken ik niet. Moet ik eens opzoeken wat dit juist precies is. De bomen zijn zoveel mogelijk rechtgezet in LR maar hierdoor was ik inderdaad een deel van de foto kwijt. Misschien dat dit kan in Photoshop zonder verlies van de foto maar dat weet ik niet. Tips altijd welkom ...
              Ik probeer, aan de hand van PrintScreens, en een beetje uitleg in de eerste fase uit te leggen hoe je vervorming uit je foto kunt halen. LR is daar niet geschikt voor (denk ik toch).

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Ik probeer, aan de hand van PrintScreens, en een beetje uitleg in de eerste fase uit te leggen hoe je vervorming uit je foto kunt halen. LR is daar niet geschikt voor (denk ik toch).
                Dat zou super zijn!

Groetjes Marchristan.

Comment

Working...
                X