Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Boom en Bui
Collapse
X
-
[Showcase] Boom en Bui
Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, JohanLabels: Geen
-
-
Re: Boom en Bui
Johan deze is echt prachtig, heerlijk beeld en leegte. Clarity filtertje? Ook in zwartwit natuurlijk heel goed
-
Een hele mooie, al heb ik een beetje raar gevoel bij de plaats van de boom. Die doorklieft die mooie wolk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk berichtEen hele mooie, al heb ik een beetje raar gevoel bij de plaats van de boom. Die doorklieft die mooie wolk...Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
Prachtige wolkenlucht met zeer mooie kleuren Johan
Ergens kan ik de rest wel volgen wat betreft die boom, mss had hij beter links in het beeld gestaan met daarnaast die donkere bui
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Ik denk altijd na wat er in de opmerkingen geschreven wordt, dus ook deze keer. Maar in dit geval hou ik er een eigenwijze gedachte op na.
De gedachtegang dat de boom de bui in 2-en snijdt, kan ik zeker volgen en niet ontkennen.
Maar de bleke boom komt nu tegen de donkere lucht op zijn fraaist tevoorschijn, en de titel is: Boom en bui. Dus de boom mocht van mij hoofdrolspeler zijn.
Dat is ook te zien aan de "lijnen" vanuit de hoeken.
Als ik de boom voor een lichte lucht had gezet was de boom volledig weggevallen. Daar zou dan (terecht) een reactie over gekomen zijn.
Alternatief : Een foto zonder boom, maar die had ik al een paar.
Maar zoals altijd bedankt voor jullie eerlijk mening, hoor. Zeer gewaardeerd !
@ Olivetti : De lucht en boom heb ik inderdaad met wat clarity meer contrast gegeven. Op de voorgrond heb ik wat dodge en burn-schilderwerk gedaan.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtIk denk altijd na wat er in de opmerkingen geschreven wordt, dus ook deze keer. Maar in dit geval hou ik er een eigenwijze gedachte op na.
De gedachtegang dat de boom de bui in 2-en snijdt, kan ik zeker volgen en niet ontkennen.
Maar de bleke boom komt nu tegen de donkere lucht op zijn fraaist tevoorschijn, en de titel is: Boom en bui. Dus de boom mocht van mij hoofdrolspeler zijn.
Dat is ook te zien aan de "lijnen" vanuit de hoeken.
Als ik de boom voor een lichte lucht had gezet was de boom volledig weggevallen. Daar zou dan (terecht) een reactie over gekomen zijn.
Alternatief : Een foto zonder boom, maar die had ik al een paar.
Maar zoals altijd bedankt voor jullie eerlijk mening, hoor. Zeer gewaardeerd !
@ Olivetti : De lucht en boom heb ik inderdaad met wat clarity meer contrast gegeven. Op de voorgrond heb ik wat dodge en burn-schilderwerk gedaan.
Voor mij maakt de boom ook voor een belangrijk deel de sfeer van de foto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtPrachtige wolkenlucht met zeer mooie kleuren Johan
Ergens kan ik de rest wel volgen wat betreft die boom, mss had hij beter links in het beeld gestaan met daarnaast die donkere bui
grts
Sieg
Wat de compo betreft deel ik de mening van Sieg, m.a.w. de boom in dialoog met de bui, ook voor de balans Maar je verdediging is voldoende geweest laat het nu maar rusten !Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Comment