Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De uitlichting lijkt op een zaalpodium. De sfeer vind ik prachtig maar voor mij iets te overdreven om realistisch te zijn.
Voor mij hoeft een foto ook niet realistisch te zijn. De compositie van deze foto vind ik knap en ook een prachtig moment. Het geheel vind ik te contrastrijk en hard overkomen (maar misschien was dat wel de realiteit )
De uitlichting lijkt op een zaalpodium. De sfeer vind ik prachtig maar voor mij iets te overdreven om realistisch te zijn.
ik heb natuurlijk hier wat extra suspense in de opname gestoken door het contrast en de kleuren wat te benadrukken ,hoewel het grotendeels komt door wat onder te belichten ,het licht was hier in dit geval heel hard zoals je vaak hebt tussen 2 buien door ,door wat onder te belichten kreeg ik de hooglichten onder controle maar in tegenstelling worden dan de donkere delen nog sterker benadrukt waardoor je een zeer contrastrijke opname verkrijgt ,dus heel veel moest ik er niet meer aan doen alleen het geheel wat warmer gemaakt om de avondsfeer wat te benadrukken en nog wat extra contrast voor de dynamiek
dank voor jullie fijne reacties en het meedenken
ik heb natuurlijk hier wat extra suspense in de opname gestoken door het contrast en de kleuren wat te benadrukken ,hoewel het grotendeels komt door wat onder te belichten ,het licht was hier in dit geval heel hard zoals je vaak hebt tussen 2 buien door ,door wat onder te belichten kreeg ik de hooglichten onder controle maar in tegenstelling worden dan de donkere delen nog sterker benadrukt waardoor je een zeer contrastrijke opname verkrijgt ,dus heel veel moest ik er niet meer aan doen alleen het geheel wat warmer gemaakt om de avondsfeer wat te benadrukken en nog wat extra contrast voor de dynamiek
dank voor jullie fijne reacties en het meedenken
Geen probleem Patrick, ik weet wel hoe je een gevoel bewerkt in een beeld maar ik blijf bij mijn visie en gevoelens ongeacht wie of wat. En ik wist ook al wat voor reacties erop gingen komen hoor, ben nieuwsgierig voor de toekomst met sommige opmerkingen !
Nog een fijn verlof en prachtige foto's bij je thuiskomst.
Comment