Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterafsluiting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Waterafsluiting

    .


    Liefst kijken op zwarte achtergrond.





    Bedankt al voor het kijken en voor uw reacties.


    Met vriendelijke groeten,

    Spikkesenior.
    nikon coolpix s9100

  • #2
    Re: Waterafsluiting

    hoewel de kleuren hier donkerder/duisterder zijn toch weer eentje met het stempel spikkesenior.
    voor mij is de donkere wolk net iets te imposant.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Waterafsluiting

      Lijkt mij deftig onderbelicht ... of 't moest de bedoeling zijn natuurlijk.

      Comment


      • #4
        Re: Waterafsluiting

        Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
        Lijkt mij deftig onderbelicht ... of 't moest de bedoeling zijn natuurlijk.
        ? onderbelicht ? je moest het histogram zien
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Waterafsluiting

          Mooie spiegel
          Geniet van foto's maken

          Comment


          • #6
            Re: Waterafsluiting

            Wel die dreigende wolk vind ik juist mooi (sorry Iegienie, maar das mijn eerlijke mening).
            Overbelicht is de foto ZEKER NIET.
            En wat ik heel mooi vind, dat zijn die kaarsrechte lijnen in de foto.

            EDIT: Hoe langer ik naar die foto kijk hoe goed ik pas ontdekt dat de belichting perfect is. En dan die lijnen, komen niet veel voor in een landschapsfoto.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Waterafsluiting

              Sommige van uw foto's vind ik net wat te gesatureerd/onrealistisch, maar deze is wel heel mooi en natuurlijk ogend.....Knappe wolkenpartij, en zoals Luc al aanhaald, het lijnenspel is fantastisch..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Waterafsluiting

                Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                ? onderbelicht ? je moest het histogram zien
                Had ik gedaan hoor, voor ik berichtte.


                Als dat niet onderbelicht is dan snap ik niets meer van.

                Comment


                • #9
                  Re: Waterafsluiting

                  Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                  Had ik gedaan hoor, voor ik berichtte.


                  Als dat niet onderbelicht is dan snap ik niets meer van.
                  tsja wat een energieverspilling om gelijk te krijgen... man toch het gaat toch om de foto zelf of niet ? maar ik laat het daar maar bij
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterafsluiting

                    persoonlijk zou ik de helderheid ook wat optrekken, maar ieder zijn smaak natuurlijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterafsluiting

                      Mooie compo en een herkenbare stijl maar mag ook voor mij iets helderder. Waarschijnlijk heb je dat wel geprobeerd en inderdaad, ieder zijn eigen smaak.
                      Los daarvan is dit een prachtige foto.
                      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waterafsluiting

                        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                        tsja wat een energieverspilling om gelijk te krijgen... man toch het gaat toch om de foto zelf of niet ? maar ik laat het daar maar bij
                        Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt. Dat was echt niet mijn bedoeling hoor, dus mijn welgemeende verontschuldigingen.
                        Ik vond hem persoonlijk te donker zonder afbreuk te willen doen aan je foto of kunde; ik zei er onmiddellijk ook bij: "tenzij dat de bedoeling was".

                        Soit, meningen verschillen nu eenmaal (al maar goed zeker) en nogmaals mijn excuses want ik wou helemaal geen "polemiek" starten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waterafsluiting

                          Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                          tsja wat een energieverspilling om gelijk te krijgen... man toch het gaat toch om de foto zelf of niet ? maar ik laat het daar maar bij
                          tja, je begon zelf over het histogram.

                          nu ja, zo'n histogram zegt 0,0 over onder- of overbelichting. voor mij is onderbelichting donkerder dan de werkelijkheid en overbelichting lichter dan de werkelijkheid.

                          een nachtopname van een strand bij maanlicht die de werkelijkheid benadert, heeft een 'links' histogram. terwijl de belichting helemaal correct is.

                          tenzij je onder- of overbelichting gaat definiëren als afwijking ten opzichte van 18% grijs. maar waar meet je? spotmeting? matrixmeting?

                          discussies, discussies.
                          Voor de lol.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waterafsluiting

                            Opname is perfect belicht Eddy, zeer knappe sfeer heb je verkregen
                            De wolken lijken wel een dreigend plafond

                            En wat het histogram discussie betreft, als je enkel afgaat op het histogram zal je nog veel mooie sfeeropnames missen ;-)

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waterafsluiting

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              ....... knip.......

                              En wat het histogram discussie betreft, als je enkel afgaat op het histogram zal je nog veel mooie sfeeropnames missen ;-)

                              grts
                              Sieg
                              @ tcf, hier moet ik Sieg bijtreden hoor. En het zou er nog aan mankeren dat u uw mening hier niet zou mogen kwijt geraken. Toch een mooie 'geste' om u te verontschuldigen.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X