Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillende kleuren in de zonsopgang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Verschillende kleuren in de zonsopgang

.

Liefst bekijken op zwarte achtergrond.

Bedankt al voor het kijken en voor uw reacties.

Met vriendelijke groeten,

Spikkesenior.
    nikon coolpix s9100

Re: Verschillende kleuren in de zonsopgang

Niks aan te merken op de foto, maar ik heb een dubbelgevoel bij de uitsnede.
    Horizont precies in het midden kan er nog mee door, maar ik vind dat er toch net iets meer lucht had mogen zijn boven de bomen.
    Foto is natuurlijk fantastisch zoals alle foto's van den Eddy.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

aha ! Ik dacht gisteren al, waarom die rij boompjes niet meer op de voorgrond. Maar vwola, hier is het. Mooi mooi !
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

prachtig!
        een derde van de rechterkant eraf is ook heel mooi.
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

Comment

Zeer mooi hoor Eddy, knappe opname

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mooi moment en spiegeltje. Ik hou van een natuurlijker afwerking, maar dat is een ieders smaak.
            Wel een flinke vertekening te zien.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Mooi moment en spiegeltje. Ik hou van een natuurlijker afwerking, maar dat is een ieders smaak.
              Wel een flinke vertekening te zien.
              Wat bedoelt U met een natuurlijker afwerking ? Dit is de natuur 's morgens vroeg en vertekening en dan nog een flinke had ik graag geweten waar ?
              nikon coolpix s9100

Comment

Heel mooie kleuren.

Comment

De afwerking zullen we het niet over eens worden, maar is voor mij geen probleem hoor. Ik geef alleen mij visie.
                  Omdat ik ervan uitga dat je de vertekening niet ziet, zal ik het duidelijk maken.
                  Aan de uitersten, links en rechts, staan de bomen er naar boven toe "knijpend" op.
                  Bovendien is duidelijk te zien dat de bomen in de spiegel van het wateroppervlak niet overeenkomen met de bomen boven de spiegel.
                  Dus een kaarsrechte boom zal ook zo weergeven worden, een eventueel scheve boom zal naar dezelfde kant scheef in de spiegel staan.

Comment

De afwerking zullen we het niet over eens worden, maar is voor mij geen probleem hoor. Ik geef alleen mij visie.
                    Omdat ik ervan uitga dat je de vertekening niet ziet, zal ik het duidelijk maken.
                    Aan de uitersten, links en rechts, staan de bomen er naar boven toe "knijpend" op.
                    Bovendien is duidelijk te zien dat de bomen in de spiegel van het wateroppervlak niet overeenkomen met de bomen boven de spiegel.
                    Dus een kaarsrechte boom zal ook zo weergeven worden, een eventueel scheve boom zal naar dezelfde kant scheef in de spiegel staan.
                    tsja ... zal mijn 24-70 2.8 L en waterpas maar weggooien zekers
                    nikon coolpix s9100

Comment

Ik ben de beroerdste niet, en zal je nog meer helpen. Je hebt de camera iets omhoog gericht, en daardoor is het knijpend effect ontstaan.
                      Dat is helemaal niet erg, en met lenscorrectie heel simpel op te lossen.

Comment

Ik ben de beroerdste niet, en zal je nog meer helpen. Je hebt de camera iets omhoog gericht, en daardoor is het knijpend effect ontstaan.
                        Dat is helemaal niet erg, en met lenscorrectie heel simpel op te lossen.
                        Tsja ik maak foto's hoor en geen architectuurtekeningen ...
                        nikon coolpix s9100

Comment

Hoe groot kan je deze afdrukken
                          .. immens beeld hoor.
                          Mooi

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Comment

Working...
                          X