Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Verschillende kleuren in de zonsopgang
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Verschillende kleuren in de zonsopgang
Niks aan te merken op de foto, maar ik heb een dubbelgevoel bij de uitsnede.
Horizont precies in het midden kan er nog mee door, maar ik vind dat er toch net iets meer lucht had mogen zijn boven de bomen.
Foto is natuurlijk fantastisch zoals alle foto's van den Eddy.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
-
aha ! Ik dacht gisteren al, waarom die rij boompjes niet meer op de voorgrond. Maar vwola, hier is het. Mooi mooi !mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
-
prachtig!
een derde van de rechterkant eraf is ook heel mooi.groeten, Kristof
Canon EOS 5D mkII
Comment
-
Zeer mooi hoor Eddy, knappe opname
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Mooi moment en spiegeltje.Ik hou van een natuurlijker afwerking, maar dat is een ieders smaak.
Wel een flinke vertekening te zien.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtMooi moment en spiegeltje.Ik hou van een natuurlijker afwerking, maar dat is een ieders smaak.
Wel een flinke vertekening te zien.nikon coolpix s9100
Comment
-
-
De afwerking zullen we het niet over eens worden, maar is voor mij geen probleem hoor. Ik geef alleen mij visie.
Omdat ik ervan uitga dat je de vertekening niet ziet, zal ik het duidelijk maken.
Aan de uitersten, links en rechts, staan de bomen er naar boven toe "knijpend" op.
Bovendien is duidelijk te zien dat de bomen in de spiegel van het wateroppervlak niet overeenkomen met de bomen boven de spiegel.
Dus een kaarsrechte boom zal ook zo weergeven worden, een eventueel scheve boom zal naar dezelfde kant scheef in de spiegel staan.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtDe afwerking zullen we het niet over eens worden, maar is voor mij geen probleem hoor. Ik geef alleen mij visie.
Omdat ik ervan uitga dat je de vertekening niet ziet, zal ik het duidelijk maken.
Aan de uitersten, links en rechts, staan de bomen er naar boven toe "knijpend" op.
Bovendien is duidelijk te zien dat de bomen in de spiegel van het wateroppervlak niet overeenkomen met de bomen boven de spiegel.
Dus een kaarsrechte boom zal ook zo weergeven worden, een eventueel scheve boom zal naar dezelfde kant scheef in de spiegel staan.nikon coolpix s9100
Comment
-
Ik ben de beroerdste niet, en zal je nog meer helpen. Je hebt de camera iets omhoog gericht, en daardoor is het knijpend effect ontstaan.
Dat is helemaal niet erg, en met lenscorrectie heel simpel op te lossen.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtIk ben de beroerdste niet, en zal je nog meer helpen. Je hebt de camera iets omhoog gericht, en daardoor is het knijpend effect ontstaan.
Dat is helemaal niet erg, en met lenscorrectie heel simpel op te lossen.nikon coolpix s9100
Comment
Comment