Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb in 2011 al een foto geplaatst (hier terug te vinden)
van deze plaats op hetzelfde moment.
Ik heb sindsdien wel het een en ander bijgeleerd
ivm het bewerken van foto's.
Aan jullie om te oordelen of het bijleren geloond heeft of niet
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Bijgeleerd ja, dat doe je constant vind ik. Alhoewel ik de vorige foto ook niet slecht vond. Deze heeft wel meer pit, mooi met dat streepje zonlicht achter in de bergen.
Het is inderdaad een heel verschil qua afwerking, je hebt precies veel bijgeleerd om detail in de lucht te steken
Prachtig gebied en zeer mooi vastgelegd, de steen heb je ook mooi opgelicht
De boot vind ik persoonlijk geen meerwaarde Kurt, zeker omdat hij recht boven de steen en in het midden van de opname staat
Het is inderdaad een heel verschil qua afwerking, je hebt precies veel bijgeleerd om detail in de lucht te steken
Prachtig gebied en zeer mooi vastgelegd, de steen heb je ook mooi opgelicht
De boot vind ik persoonlijk geen meerwaarde Kurt, zeker omdat hij recht boven de steen en in het midden van de opname staat
grts
Sieg
de boot is dubbel voor mij, enerzijds breekt de boot het desolate, anderzijds toont de boot de grootsheid van het landschap.. wel fijne plaat met of zonder boot
Zeker een goede stap gemaakt, maar ook je inzicht. De vorige vind ik nl. nogal vol aan de onderkant.
Nu wordt je veel beter de diepte ingeleid. Ik heb geen probleem met het bootje.
Overigens een zeer fraaie spiegel, met als slagroom op de taart, het toefke licht op berg.
hier heb je duidelijk leren blenden ,en dat werpt zeker zijn vruchten af ,prachtige foto met een mooie natuurlijke uitstraling ,bootje verbreekt wat de compositie in plaats dat je mooi geleid wordt naar de mooie diepte in je foto blijf je eerst haperen bij dat bootje ,ik zou nog een kleine extra bewerking hebben gedaan voorzichtig het bootje met spiegeling weg te klonen maar het blijft natuurlijk een mooie plaat
hier heb je duidelijk leren blenden ,en dat werpt zeker zijn vruchten af ,prachtige foto met een mooie natuurlijke uitstraling ,bootje verbreekt wat de compositie in plaats dat je mooi geleid wordt naar de mooie diepte in je foto blijf je eerst haperen bij dat bootje ,ik zou nog een kleine extra bewerking hebben gedaan voorzichtig het bootje met spiegeling weg te klonen maar het blijft natuurlijk een mooie plaat
Bedankt Patrick, ik heb het bootje al geprobeerd te spiegelen en het zou wel lukken als ik er wat meer tijd aan besteed, misschien doe ik het nog
En wat het blenden betreft... hoewel veel van mijn foto's blends zijn is dit één opname.
Het toont denk ik ook de evolutie aan die LR in de laatste 4 jaar gemaakt heeft. 4 jaar geleden kon ik dit niet uit 1 opname bekomen zonder heel veel ruis te krijgen terwijl het nu wel vrij behoorlijk lukt.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Bedankt Patrick, ik heb het bootje al geprobeerd te spiegelen en het zou wel lukken als ik er wat meer tijd aan besteed, misschien doe ik het nog
En wat het blenden betreft... hoewel veel van mijn foto's blends zijn is dit één opname.
Het toont denk ik ook de evolutie aan die LR in de laatste 4 jaar gemaakt heeft. 4 jaar geleden kon ik dit niet uit 1 opname bekomen zonder heel veel ruis te krijgen terwijl het nu wel vrij behoorlijk lukt.
zou gezworen hebben dat het een blend was zo een mooi doortrokken lucht ,idd de software en ook de kennis zijn er veel op vooruit gegaan ,bootje bedoelde ik niet spiegelen maar clonen
Dat is waar. Ik mis vooral nog wat extra opties op de gegradueerde filter, de radiaalfilter en het aanpassingspenseel. En dan misschien nog wat layers...
Duidelijk een stap vooruit gemaakt Kurt...Prachtige rustige fotom met mooi licht...Zo'n foto waarbij je denkt, daar wil ik nu wel zijn....
Lightroom heeft inderdaad echt grote stappen gemaakt...Als je kijkt wat je nu uit een foto haalt, vergeleken met Lightoom 3 waarmee ik begonnen ben..Hopelijk blijft dit zich nog verder doorontwikkelen..
Het bootje stoort me niet heel erg, maar met inhoud behouden is die in 10 seconden wel verdwenen.. KLIK
Geprobeerd, en inderdaad stukje cake.
Dan wordt de steen alleen te belangrijk ,naar mijn gevoel. Het bootje zorgt ervoor dat je sneller over de steen komt.
Altijd leuk om over dit soort zaken gedachten te wisselen.
Comment