Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loch Leven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Loch Leven

Ik heb in 2011 al een foto geplaatst (hier terug te vinden)
    van deze plaats op hetzelfde moment.
    Ik heb sindsdien wel het een en ander bijgeleerd
    ivm het bewerken van foto's.
    Aan jullie om te oordelen of het bijleren geloond heeft of niet

vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Re: Loch Leven

Bijgeleerd ja, dat doe je constant vind ik. Alhoewel ik de vorige foto ook niet slecht vond. Deze heeft wel meer pit, mooi met dat streepje zonlicht achter in de bergen.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Het is inderdaad een heel verschil qua afwerking, je hebt precies veel bijgeleerd om detail in de lucht te steken
      Prachtig gebied en zeer mooi vastgelegd, de steen heb je ook mooi opgelicht
      De boot vind ik persoonlijk geen meerwaarde Kurt, zeker omdat hij recht boven de steen en in het midden van de opname staat

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Prachtig! Een groot verschil in nabewerking maar zeker ook in compositie
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

Comment

deze is echt wel veel krachtiger, vind ik. Meer door minder.
          de boot is idd. jammer, maar ja, als ie er ligt dan ligt ie er wel.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Het is inderdaad een heel verschil qua afwerking, je hebt precies veel bijgeleerd om detail in de lucht te steken
            Prachtig gebied en zeer mooi vastgelegd, de steen heb je ook mooi opgelicht
            De boot vind ik persoonlijk geen meerwaarde Kurt, zeker omdat hij recht boven de steen en in het midden van de opname staat

grts
            Sieg
            de boot is dubbel voor mij, enerzijds breekt de boot het desolate, anderzijds toont de boot de grootsheid van het landschap.. wel fijne plaat met of zonder boot
            nikon coolpix s9100

Comment

Zeker een goede stap gemaakt, maar ook je inzicht. De vorige vind ik nl. nogal vol aan de onderkant.
              Nu wordt je veel beter de diepte ingeleid. Ik heb geen probleem met het bootje.
              Overigens een zeer fraaie spiegel, met als slagroom op de taart, het toefke licht op berg.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

hier heb je duidelijk leren blenden ,en dat werpt zeker zijn vruchten af ,prachtige foto met een mooie natuurlijke uitstraling ,bootje verbreekt wat de compositie in plaats dat je mooi geleid wordt naar de mooie diepte in je foto blijf je eerst haperen bij dat bootje ,ik zou nog een kleine extra bewerking hebben gedaan voorzichtig het bootje met spiegeling weg te klonen maar het blijft natuurlijk een mooie plaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  hier heb je duidelijk leren blenden ,en dat werpt zeker zijn vruchten af ,prachtige foto met een mooie natuurlijke uitstraling ,bootje verbreekt wat de compositie in plaats dat je mooi geleid wordt naar de mooie diepte in je foto blijf je eerst haperen bij dat bootje ,ik zou nog een kleine extra bewerking hebben gedaan voorzichtig het bootje met spiegeling weg te klonen maar het blijft natuurlijk een mooie plaat
                  Bedankt Patrick, ik heb het bootje al geprobeerd te spiegelen en het zou wel lukken als ik er wat meer tijd aan besteed, misschien doe ik het nog
                  En wat het blenden betreft... hoewel veel van mijn foto's blends zijn is dit één opname.
                  Het toont denk ik ook de evolutie aan die LR in de laatste 4 jaar gemaakt heeft. 4 jaar geleden kon ik dit niet uit 1 opname bekomen zonder heel veel ruis te krijgen terwijl het nu wel vrij behoorlijk lukt.
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                    Bedankt Patrick, ik heb het bootje al geprobeerd te spiegelen en het zou wel lukken als ik er wat meer tijd aan besteed, misschien doe ik het nog
                    En wat het blenden betreft... hoewel veel van mijn foto's blends zijn is dit één opname.
                    Het toont denk ik ook de evolutie aan die LR in de laatste 4 jaar gemaakt heeft. 4 jaar geleden kon ik dit niet uit 1 opname bekomen zonder heel veel ruis te krijgen terwijl het nu wel vrij behoorlijk lukt.
                    zou gezworen hebben dat het een blend was zo een mooi doortrokken lucht ,idd de software en ook de kennis zijn er veel op vooruit gegaan ,bootje bedoelde ik niet spiegelen maar clonen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                      Dat is waar. Ik mis vooral nog wat extra opties op de gegradueerde filter, de radiaalfilter en het aanpassingspenseel. En dan misschien nog wat layers...
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Duidelijk een stap vooruit gemaakt Kurt...Prachtige rustige fotom met mooi licht...Zo'n foto waarbij je denkt, daar wil ik nu wel zijn....
                        Lightroom heeft inderdaad echt grote stappen gemaakt...Als je kijkt wat je nu uit een foto haalt, vergeleken met Lightoom 3 waarmee ik begonnen ben..Hopelijk blijft dit zich nog verder doorontwikkelen..

Het bootje stoort me niet heel erg, maar met inhoud behouden is die in 10 seconden wel verdwenen.. KLIK
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                          ...Het bootje stoort me niet heel erg, maar met inhoud behouden is die in 10 seconden wel verdwenen.. KLIK
                          lol, ik ging dat gisterenavond ook nog doen, had de foto al gedownload, en dan gestoord geweest en vergeten
                          groeten, Kristof
                          Canon EOS 5D mkII

Comment

Geprobeerd, en inderdaad stukje cake.
                            Dan wordt de steen alleen te belangrijk ,naar mijn gevoel. Het bootje zorgt ervoor dat je sneller over de steen komt.
                            Altijd leuk om over dit soort zaken gedachten te wisselen.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Mooi Kurt !
                              Je hebt beslist bijgeleerd maar vroeger heb je ook foto's gepost om duimen en vingers van af te likken
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                              X