Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ja is veel beter zo. De trails zijn mooi rond en de vliegtyigstrepen zijn zo goed als verdwenen. Ik vermoed dat je de strepen verwijderd hebt in je uiteindelijk gestackte foto en ga je hier en daar nog een paar schoonheidsfoutjes blijven zien. Als ik ga startrailen haal ik de strepen uit elke foto apart. Klinkt als een lang en saai werk maar ik ben er uiteindelijk minder lang mee bezig dan ze uit de finale foto te halen. Ik vind het voor mezelf altijd zonde als ik uren aan een foto gewerkt heb en het resultaat geen 100% is zoals ik het wil. Ik wil dan geen enkel streepje meer zien en 99% is niet voldoende als je er zoveel werkt in stopt. Maar desalniettemin een prachtresultaat
Ik laat er de vliegtuigstrepen meestal in staan, tenzij ik ze er om één of andere reden echt uit WIL. Er zijn stackprogramma's die dat standaard voor je doen, door alle gestackte foto's te vergelijken, weten ze wat er uit moet. Nadeel is dat je dan ook geen meteoren of sattelieten of heel soms het ISS hebt natuurlijk...
Comment