Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote keien...+ update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grote keien...

Door wat computerproblemen later in de de discussie gevallen, en aandachtig gelezen !
    Mijn visie is toch een beetje anders.
    Allereerst vind als het schitterend dat de lijnen vanuit de hoeken "stromen". Door de sluitertijd bijna in een soort nevel.
    Naar boven toe, inderdaad de schevige waterlijn, maar daarboven weer de rust.
    Net als in de muziek : Consonant-Dissonant-Consonant
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Toch wel een mooie hoor...Heb zeker wel betere van je gezien, maar toch de moeite om te plaatsen lijkt me....Mooi hoe het water als "rookslierten" aankomt...
      Dat de stenen afgesneden zijn stoort me niet echt...
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

Comment

Is een moeilijke hé. Ik vind het op zich geen slechte foto en techniek (lange sluiter), maar toch zou ik het iets anders gedaan hebben.
        - Ik zou de camera iets lager bij de grond gezet hebben. Nu heb je iets te veel het vogelperspectief.
        - Door lager te gaan én een goeie stap achteruit had je ook de rotsen er volledig bij gehad. De zee en de golven zijn mooi, maar moeten de aandacht niet trekken. Dit moeten de rotsen, schelpjes en dergelijke zijn. Dus iets meer van de voorgrond meenemen zodat de rotsen er mooier uitkomen en meer de aandacht krijgen.
        - Ik blijf het gevoel hebben dat de horizon wat bol staat, vooral links klopt er iets niet. Alles helt er precies wat naar beneden. Kan optisch bedrog zijn, maar mij stoort het een beetje.

Bij dergelijke foto's moet je de rust van de zee kunnen terugvinden. De rotsen en de golven geven prachtige dynamiek en moeten de aandacht krijgen. Al de rest moet zacht en rustig zijn, maar er mag altijd wat mooie kleuren in voorkomen, wat je hier wel hebt van de ondergaande zon... al zou ik de verzadiging wel wat hoger zetten waar de zon schijnt...
        Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
        Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
          Is een moeilijke hé. Ik vind het op zich geen slechte foto en techniek (lange sluiter), maar toch zou ik het iets anders gedaan hebben.
          - Ik zou de camera iets lager bij de grond gezet hebben. Nu heb je iets te veel het vogelperspectief.
          - Door lager te gaan én een goeie stap achteruit had je ook de rotsen er volledig bij gehad. De zee en de golven zijn mooi, maar moeten de aandacht niet trekken. Dit moeten de rotsen, schelpjes en dergelijke zijn. Dus iets meer van de voorgrond meenemen zodat de rotsen er mooier uitkomen en meer de aandacht krijgen.
          - Ik blijf het gevoel hebben dat de horizon wat bol staat, vooral links klopt er iets niet. Alles helt er precies wat naar beneden. Kan optisch bedrog zijn, maar mij stoort het een beetje.

Bij dergelijke foto's moet je de rust van de zee kunnen terugvinden. De rotsen en de golven geven prachtige dynamiek en moeten de aandacht krijgen. Al de rest moet zacht en rustig zijn, maar er mag altijd wat mooie kleuren in voorkomen, wat je hier wel hebt van de ondergaande zon... al zou ik de verzadiging wel wat hoger zetten waar de zon schijnt...
          De originele foto is met nog wat meer voorgrond maar er stonden grotere stenen thv de onderkant en voor mij waren die wat storend. Daarom ook wat minder voorgrond.
          Er was toen ook niet veel van die zon te zien. De horizon is recht hoor...het is gezichtsbedrog, was ook aan het twijfelen
          Bedankt voor je opbouwend commentaar!
          Last edited by tantine; 7 januari 2016, 14:57.
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Re: Grote keien...+ update

Aan iedereen bedankt voor jullie reacties.
            Wel eens leuk om jullie meningen te horen!

Een update geplaatst. Foto wat donkerder gemaakt zodat het water niet meer zo wit uitziet.
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Re: Grote keien...+ update

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
              Aan iedereen bedankt voor jullie reacties.
              Wel eens leuk om jullie meningen te horen!

Een update geplaatst. Foto wat donkerder gemaakt zodat het water niet meer zo wit uitziet.
              Het is maar een suggestie hoor, maar nu lijkt de hele foto donkerder, inclusief de rotsen die juist moeten blijven opvallen.
              Beter de hooglichten van de zee (enkel selectie van de zee dus) wat tempereren en al de rest blijft onaangeroerd...
              Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
              Mijn fotoalbums

Comment

Working...
              X