Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote keien...+ update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Grote keien...+ update

...aan de opaalkust.

Update hier onder

Pascale
    Last edited by tantine; 7 januari 2016, 14:56. Reden: update
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Re: Grote keien...

Heel mooie dynamische opname Pascale
    Perfecte moment afgedrukt

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Heel mooie dynamische opname Pascale
      Perfecte moment afgedrukt

grts
      Sieg
      Mercikkes Sieg! Ik denk dat die hier niet in de smaak valt maar toch bedankt om te kijken

Comment

het is altijd moeilijk om aan te geven dat iets niet je gading is he. (bij deze), veel makkelijker om "super" te durven roepen.

Ik was deze namiddag nog aan het denken dat ik meer heb aan de (bij momenten toch wel zeer hard aankomende) kritieken op mijn foto's dan de boodschappen dat de foto toppie is. En ergens moet je de mensen dankbaar zijn dat ze uberhaupt kritiek willen geven op je foto, dat ze die moeite willen doen. Al mag eens positief uit de hoek komen uiteraard ook wel, een mens wordt ook wel graag eens geconfirmeerd in het werk dat hij in een foto steekt.

Ik heb nog even nagedacht waarom ik deze foto niet mijn goesting vind (had die deze middag al eens bekeken hoor). Aan de ene kant omdat er hier op het forum zo veel zeefoto's passeren die imho allemaal op elkaar gelijken, al begrijp ik dat dat geen goed criterium is van mijnentwege want veel van die foto's komen in de Hof terecht en zijn dus eigenlijk supergoed.

Wat misschien meer gefundeerd is, is dat de toegepaste techniek de textuur van wat er gebeurt verbergt en dat in het midden van de foto het stromende water en de golven verworden tot een wit waas waar niet veel van te maken is. Die lijnen aan de zijkant zijn mooi, maar in het midden is het niet je dat. Mijn persoonlijk gedacht he, zoals men zegt "for what its worth".
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

als ik eerlijk mag zijn Pascale, en ik mag dat van jou dan vind ik de afgesneden stenen niet mooi, de beweging in het water daarentegen wel.
          groeten, Kristof
          Canon EOS 5D mkII

Comment

Bedankt Iegienie en Stofke!

Liefst krijg ik eerlijke reacties....of de foto goed of slecht is. Positief is leuk natuurlijk maar opbouwende kritiek is voor mij nog altijd beter, leer er tenminste nog iets van.
            Als ik foto's bekijk dan probeer ik ook altijd eerlijk te zijn en geef ik soms wat goede raad.

Wat de zeefoto's betreft Iegienie...tja...ben er gewoon zot van Voel me daar goed aan het zeetje, komt tot rust, geniet van de geluiden en geur van de zee...je voelt de wind op je gezicht....zalig gewoon!

Maar ik begrijp dat er mensen zijn die het water met lange sluitertijd niet graag zien...ieder hun smaak! Maar ik zie het graag...het geeft zachtheid aan de foto en dat is tegenwoordig iets typerend aan mijn foto's. ( Allee...dat zeggen er toch velen )

Maar door jullie reacties weet ik nu waar ik de volgende keer op moet letten. Mercikkes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
              Bedankt Iegienie en Stofke!

Wat de zeefoto's betreft Iegienie...tja...ben er gewoon zot van Voel me daar goed aan het zeetje, komt tot rust, geniet van de geluiden en geur van de zee...je voelt de wind op je gezicht....zalig gewoon!
              Dat maakt het ook zo moeilijk om "kritiek" te geven op foto's. Je weet dat de mensen die foto zelf (tenzij anders aangegeven) (super)goed vinden - ze zouden hem anders hier niet durven plaatsn - , dat ze daar hun hart en hun ziel in gelegd hebben, en om dan te durven iets negatiefs posten moet je toch even over een drempel. Je wil enkel kritiek geven op de foto an sich, maar eigenlijk weet je dat je ook telkens een beetje op het hartje van de fotograaf krabt...
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Eigenlijk ben ik het daar maar deels mee eens Iegienie
                Er worden hier meer opnames gepost van het zoveelste landschap dan van de zee toch ?

En door je mening te geven trap je niet op het hart van de fotograaf, indien dat wel zo is zal deze fotograaf zijn opnames niet posten op een forum zoals dit.
                Er zijn genoeg mogelijkheden om een foto te laten zien op het web zonder dat er een eerlijke reactie gegeven wordt volgens mij.
                Als beginnend fotograaf kan het inderdaad wel hard aankomen als een foto niet goed wordt bevonden en jezelf dacht dat het je topplaatje was.
                Maar zoals ik altijd al vermeld heb, eerlijkheid duurt het langst ! (ook al maak je daar niet altijd vrienden mee, ik spreek uit ondervinding )

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Er worden hier meer opnames gepost van het zoveelste landschap dan van de zee toch ?

En door je mening te geven trap je niet op het hart van de fotograaf, indien dat wel zo is zal deze fotograaf zijn opnames niet posten op een forum zoals dit.
                  Er zijn genoeg mogelijkheden om een foto te laten zien op het web zonder dat er een eerlijke reactie gegeven wordt volgens mij.
                  Als beginnend fotograaf kan het inderdaad wel hard aankomen als een foto niet goed wordt bevonden en jezelf dacht dat het je topplaatje was.
                  Maar zoals ik altijd al vermeld heb, eerlijkheid duurt het langst ! (ook al maak je daar niet altijd vrienden mee, ik spreek uit ondervinding )

grts
                  Sieg
                  ik kan uiteraard enkel voor mezelf spreken. ik weet dat ikzelf soms mijn mening niet durf te geven om de opgegeven redenen. misschien ben ik dan maar een beginnerke, so be it.

Comment

ik vraag me gewoon af of er geen mooier beeld zou zijn zonder die stenen
                    nikon coolpix s9100

Comment

grts
                      Sieg
                      Ik geef je volkomen gelijk....als je hier foto's post moet je opbouwende kritiek kunnen verdragen. Het is ook de manier hoe je het verwoord....kort en bondig(wat dan wel hard aankomt) of op een vriendelijke manier (waar je eventjes bij stilsta en de foto herbekijkt op een ander manier). En als ik dan niet helemaal eens ben met de mening van een persoon dan zal ik het ook wel zeggen...de reden waarom.
                      De zee...idd...er worden er hier veel foto's gepost ....maar toch vele keren anders. Soms probeer ik echt mijn best te doen om iets origineels te plaatsen...maar dat wordt moeilijker en moeilijker.
                      Maar ik fotografeer niet alleen zeelandschappen hé....geef ik toe...de zee blijft mijn sterkste punt. Ik denk dat iedereen hier wel iets specifiek het liefst fotografeert.
                      Maar goed....zo kunnen we uren over zitten discussiëren...zou dit wel eens leuk vinden
                      Last edited by tantine; 5 januari 2016, 20:14. Reden: typo

Comment

Heel knap de beweging in het water vastgelegd, al had ik ook graag iets meer van de keien gezien.
                        Mvg.

Comment

ja ik ben ook zo een zeefotograaf ,ik fotografeer eigenlijk ook liever de zee dan landschappen ,al gebeurd het ook soms ,
                          de zee is natuurlijk maar één grote vlakte met een strand ervoor en wat wolken erboven ,
                          maar toch is het iedere keer anders ,de zee is een landschap in beweging ,en alles hangt af van welk weer ,welke lucht welk soort strand je hebt om je keuze te maken welk soort foto je zal maken ,
                          ook heb je daar het oneindige, kijken tot aan de horizon en het luisteren hoe zacht het water ruist of zich als wild beest op het strand gooit ,i it
                          on topic nu ; Pascale ,dit is niet je sterkste vertoning maar onder al je meesterwerkjes ,valt dat ééntje in het niets

Comment

Eerst over de foto,
                            die vind ik goed maar niet wauw zoals ik al zo vaak bij foto's van jou gehad heb. De kleuren zitten goed, de sluitertijd vind ik ook wel geslaagd maar naar mijn gevoel maken de afgesneden stenen en de schuine waterlijn dat er geen evenwicht in de foto zit... soms is het moeilijk te verwoorden.

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                            Ik geef je volkomen gelijk....als je hier foto's post moet je opbouwende kritiek kunnen verdragen. Het is ook de manier hoe je het verwoord....kort en bondig(wat dan wel hard aankomt) of op een vriendelijke manier (waar je eventjes bij stilsta en de foto herbekijkt op een ander manier). En als ik dan niet helemaal eens ben met de mening van een persoon dan zal ik het ook wel zeggen...de reden waarom.
                            De zee...idd...er worden er hier veel foto's gepost ....maar toch vele keren anders. Soms probeer ik echt mijn best te doen om iets origineels te plaatsen...maar dat wordt moeilijker en moeilijker.
                            Maar ik fotografeer niet alleen zeelandschappen hé....geef ik toe...de zee blijft mijn sterkste punt. Ik denk dat iedereen hier wel iets specifiek het liefst fotografeert.
                            Maar goed....zo kunnen we uren over zitten discussiëren...zou dit wel eens leuk vinden
                            Ik kan me volledig vinden in wat je hier zegt Pascale. Kritiek die er voor zorgt dat je je eigen foto al dan niet op een andere manier herbekijkt of benadert kan ik enkel toejuichen en vaak heb ik het gevoel dat er hier te weinig zo'n kritiek gegeven wordt. Maar ik maak me er tegelijkertijd zelf schuldig aan om dergelijke kritiek niet te geven omdat er vaak veel tijd in kruipt om gefundeerde kritiek te formuleren, tijd die me vaak ontbreekt, en dan is het makkelijker om niets te schrijven... maar daar heb je als fotograaf die de foto plaatst ook niets aan natuurlijk.

Ik twijfel zelf vaak om een foto te plaatsen omdat ik naar mijn gevoel al heel vaak hetzelfde soort foto geplaatst heb en dan vaak denk dat de mensen niet zitten te wachten op de zoveelste zonsopgang of -ondergang... maar aan de andere kant... het moment waarop ik zo'n foto in een vertrouwde omgeving neem en de nabewerking die erop volgt geven mij nog steeds de rust en de voldoening die ik zoek in fotografie, dus zou het zonde zijn om dat niet te delen denk ik... en dat geldt denk ik ook wel voor jouw foto's. Dus blijf het maar plaatsen, dat zoveelste zeezicht, het is veel vaker echt genieten dan dat het dat niet is.
                            vriendelijke groeten, Kurt
                            Mijn foto's
                            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Al enkele keren komen kijken en de reacties goed gelezen te hebben is er volgens mij meer uit de foto te halen. Zelf eens de opname geopend in LR en het een en ander geprobeerd en kwam toch naar een goed resultaat. De belichting -24, hooglichten -71 en helderheid +26 gaf al een heel ander resultaat. Dan nog enkel bij HSL verzadiging oranje -31 en geel -8 en bij luminantie oranje -34. Dit is maar een oefening maar laat zien dat alles nog mogelijk is met deze opname.

De rechter steen komt mooi uit de hoek en links mag dan wel een stuk afgesneden zijn dat mag toch geen probleem zijn want na deze steen komt er waarschijnlijk nog een steen en zo verder. dus er zal altijd wel een halve steen zijn.

Hoe we ook ons best doen het is onmogelijk om tekens een betere of mooiere opname te maken dan de vorige. Als ik niet tevreden ben met het resultaat laat ik hem een beetje rijpen en enkele dagen later kan ik het soms heel anders zien wat ik er mee kan doen maar soms is het wel eens omgekeerd en mislukt het helemaal. Daarom is het bekijken van foto's en het lezen van reacties bij je eigen foto maar ook bij andere foto's op het forum zo nuttig om iets uit te leren.

Gr, Daniel.

Comment

Working...
                              X