Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke plek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Moeilijke plek

    Compo vind ik zeer geslaagd....Afwerking is inderdaad smaak, zou hem ook wel iets zachter afwerken, maar zeker niet te overdreven hard deze..
    Korte sluitertijd is in ieder geval wel origineel, denk dat dit de 1e is..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #17
      Re: Moeilijke plek

      Als je zo na wilt bewerken is het prima gedaan. Saturatie en contrast zorgen dan voor een vuurwerk aan kleuren.
      Mij valt vooral het mooie , achter de waterval op ! (waardoor de waterval zelf een beetje verbleekt)
      Ik denk dat het donker weer was, maar anders had van mij de sluitertijd nog wel sneller mogen zijn.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #18
        Re: Moeilijke plek

        Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
        in de fotocursus hebben ze ons uitgelegd dat je beter "rechts" kan belichten in je RAW-foto, en dan - zoals jij het wil - de belichting in LR naar beneden halen.
        Rechts heb je namelijk veel meer bits (informatie) in je foto dan links in het donkere gedeelte. Lichter donker maken is geen probleem, donker helderder maken wel. FWIW
        Ik ben het daar mee eens maar ik werk op gevoel en mijn gevoel zegt dat ik mijn eigen kijk heb op men werk....De mensen die me al jaren kennen hier die zullen wel weten wat ik bedoel.IK heb jaren lang HDR gemaakt en zo lui geworden dat ik alleen nog maar op het oog mijn fotos ga bewerken gevoelsmatig. Ik heb wel een paar trukskes die ik uit de kast gaan halen maar ik kleur niet steeds tussen de lijnen..al kan ik het wel.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #19
          Re: Moeilijke plek

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Als je zo na wilt bewerken is het prima gedaan. Saturatie en contrast zorgen dan voor een vuurwerk aan kleuren.
          Mij valt vooral het mooie , achter de waterval op ! (waardoor de waterval zelf een beetje verbleekt)
          Ik denk dat het donker weer was, maar anders had van mij de sluitertijd nog wel sneller mogen zijn.
          Johan ik heb geen filters en het wat zeer zonnig weer...Ik werk altijd met mijn live view en dan zie ik wat ik zie...Soms donkerder en soms lichter..maar das gevoelsmatig.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #20
            Re: Moeilijke plek

            Bedankt voor de info, Pascal. Dan heb je me(qua licht) aardig op het verkeerde been gezet.
            Ook de snelheid van vallend water is een persoonlijk smaak.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment

            Working...
            X