Dit is de moeilijke plaats aan de Hougne..Ik heb er vele gemaakt maar niets wat me echt kan bekoren..Uitgezonderd deze met wat bewerking...naar mijn goesting toch.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Moeilijke plek
Collapse
X
-
-
Re: Moeilijke plek
Begrijp eigenlijk niet waarom jij je foto's zo donker maakt. Veel mooie details gaan hier jammer genoeg verloren.
Wel goed van comp.
-
Zeer zware en harde afwerking Pascal, is natuurlijk een kwestie van smaak
En zoals Pascale schrijft gaan hierdoor veel details verloren
Maar in ieder geval toch voor mijn part een mooie compo die je gemaakt hebt
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk berichtBegrijp eigenlijk niet waarom jij je foto's zo donker maakt. Veel mooie details gaan hier jammer genoeg verloren.
Wel goed van comp.
Waar gaan mijn details verloren?
Comment
-
Veelal zijn het moeilijke plaatsen aan de Hoëgne, stevige rubberlaarzen zodat je voorzichtig in het water kan staan zijn een must.
Compo niet mijn ding. Rechtse helling krijgt teveel aandacht en dat lijkt me niet echt je onderwerp te zijn, zou alvast voor een uitsnede gaan met rechts en eventueel onderaan stukje af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk berichtIk zie dat gewoon graag. Ik belicht mijn foto's ook expres onder. En ik zie nog genoeg details hoor. Persoonlijke smaak volgens mij...
Waar gaan mijn details verloren?
Klik hier voor mijn versie.
Wil je dat ik mijn foto verwijder, geen probleem hoor. Je zegt het maar
Comment
-
-
Idd een heel moeilijke plek om te fotograferen...
Net zoals mijn foto, vind ik deze nogal druk.
Als ik er ooit nog eens geraak, neem ik m'n tele mee.
Ik denk dat een close-up van deze waterval een heel mooi beeld kan opleveren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk berichtIn de donkere partijen zie ik weinig details.
Klik hier voor mijn versie.
Wil je dat ik mijn foto verwijder, geen probleem hoor. Je zegt het maar
Comment
-
Ik vind dit ook geen makkelijke plek, misschien ietsje donker maar wel nog altijd mooi.Website http://www.kristofpattyn.be
a lotta canonstuff
Comment
-
daar ik weet dat die sterke bewerkingen helemaal jou ding is zal ik mij daarover niet uitspreken ,smaken verschillen nu eenmaal ,
voor de rest vind ik de foto wel geslaagd hoor ,ook de compo vind ik goed ,en een keer deze rivier met een normale sluitertijd ,vind ik ook verfrissend
al begrijp ik niet goed waarom iedereen naar daar wil gaan ,er zijn zoveel andere mooie riviertjes in de Ardennen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk berichtdaar ik weet dat die sterke bewerkingen helemaal jou ding is zal ik mij daarover niet uitspreken ,smaken verschillen nu eenmaal ,
voor de rest vind ik de foto wel geslaagd hoor ,ook de compo vind ik goed ,en een keer deze rivier met een normale sluitertijd ,vind ik ook verfrissend
al begrijp ik niet goed waarom iedereen naar daar wil gaan ,er zijn zoveel andere mooie riviertjes in de Ardennen
edankt oo
Comment
-
-
in de fotocursus hebben ze ons uitgelegd dat je beter "rechts" kan belichten in je RAW-foto, en dan - zoals jij het wil - de belichting in LR naar beneden halen.
Rechts heb je namelijk veel meer bits (informatie) in je foto dan links in het donkere gedeelte. Lichter donker maken is geen probleem, donker helderder maken wel. FWIWmijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk berichtdaar ik weet dat die sterke bewerkingen helemaal jou ding is zal ik mij daarover niet uitspreken ,smaken verschillen nu eenmaal ,
al begrijp ik niet goed waarom iedereen naar daar wil gaan ,er zijn zoveel andere mooie riviertjes in de ArdennenOorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk berichtJe mag me altijd laten weten waar Patrick of misschien eens samen om zwier gaan...Ik zal je eeuwig dankbaar zijn want deze plaats heb ik al genoeg gezien. Heb van Roland nog een goede tip gehad en de andere zijn welkom. Bedankt vor je oprechte juiste commentaar.
edankt oo
Heb hier een tijdje geleden een topic over gestart, weinig reacties op gekomen .... KLIK
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk berichtLaat maar staan. Vind mijne beter omdat het meer mijn goesting is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk berichtSmaken verschillen, ik verkies Tantines versie, maar over smaken valt niet te twisten
Comment
Comment