Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke plek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeilijke plek

    Dit is de moeilijke plaats aan de Hougne..Ik heb er vele gemaakt maar niets wat me echt kan bekoren..Uitgezonderd deze met wat bewerking...naar mijn goesting toch.



    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Moeilijke plek

    Begrijp eigenlijk niet waarom jij je foto's zo donker maakt. Veel mooie details gaan hier jammer genoeg verloren.
    Wel goed van comp.
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Moeilijke plek

      Zeer zware en harde afwerking Pascal, is natuurlijk een kwestie van smaak
      En zoals Pascale schrijft gaan hierdoor veel details verloren
      Maar in ieder geval toch voor mijn part een mooie compo die je gemaakt hebt

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Moeilijke plek

        Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
        Begrijp eigenlijk niet waarom jij je foto's zo donker maakt. Veel mooie details gaan hier jammer genoeg verloren.
        Wel goed van comp.
        Ik zie dat gewoon graag. Ik belicht mijn foto's ook expres onder. En ik zie nog genoeg details hoor. Persoonlijke smaak volgens mij...
        Waar gaan mijn details verloren?
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Moeilijke plek

          Veelal zijn het moeilijke plaatsen aan de Hoëgne, stevige rubberlaarzen zodat je voorzichtig in het water kan staan zijn een must.

          Compo niet mijn ding. Rechtse helling krijgt teveel aandacht en dat lijkt me niet echt je onderwerp te zijn, zou alvast voor een uitsnede gaan met rechts en eventueel onderaan stukje af.
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Moeilijke plek

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Ik zie dat gewoon graag. Ik belicht mijn foto's ook expres onder. En ik zie nog genoeg details hoor. Persoonlijke smaak volgens mij...
            Waar gaan mijn details verloren?
            In de donkere partijen zie ik weinig details.
            Klik hier voor mijn versie.
            Wil je dat ik mijn foto verwijder, geen probleem hoor. Je zegt het maar
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: Moeilijke plek

              Idd een heel moeilijke plek om te fotograferen...
              Net zoals mijn foto, vind ik deze nogal druk.
              Als ik er ooit nog eens geraak, neem ik m'n tele mee.
              Ik denk dat een close-up van deze waterval een heel mooi beeld kan opleveren.
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

              Comment


              • #8
                Re: Moeilijke plek

                Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                In de donkere partijen zie ik weinig details.
                Klik hier voor mijn versie.
                Wil je dat ik mijn foto verwijder, geen probleem hoor. Je zegt het maar
                Laat maar staan. Vind mijne beter omdat het meer mijn goesting is
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Moeilijke plek

                  Ik vind dit ook geen makkelijke plek, misschien ietsje donker maar wel nog altijd mooi.
                  Website http://www.kristofpattyn.be

                  a lotta canonstuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moeilijke plek

                    daar ik weet dat die sterke bewerkingen helemaal jou ding is zal ik mij daarover niet uitspreken ,smaken verschillen nu eenmaal ,
                    voor de rest vind ik de foto wel geslaagd hoor ,ook de compo vind ik goed ,en een keer deze rivier met een normale sluitertijd ,vind ik ook verfrissend
                    al begrijp ik niet goed waarom iedereen naar daar wil gaan ,er zijn zoveel andere mooie riviertjes in de Ardennen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moeilijke plek

                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      daar ik weet dat die sterke bewerkingen helemaal jou ding is zal ik mij daarover niet uitspreken ,smaken verschillen nu eenmaal ,
                      voor de rest vind ik de foto wel geslaagd hoor ,ook de compo vind ik goed ,en een keer deze rivier met een normale sluitertijd ,vind ik ook verfrissend
                      al begrijp ik niet goed waarom iedereen naar daar wil gaan ,er zijn zoveel andere mooie riviertjes in de Ardennen
                      Je mag me altijd laten weten waar Patrick of misschien eens samen om zwier gaan...Ik zal je eeuwig dankbaar zijn want deze plaats heb ik al genoeg gezien. Heb van Roland nog een goede tip gehad en de andere zijn welkom. Bedankt vor je oprechte juiste commentaar.
                      edankt oo
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moeilijke plek

                        in de fotocursus hebben ze ons uitgelegd dat je beter "rechts" kan belichten in je RAW-foto, en dan - zoals jij het wil - de belichting in LR naar beneden halen.
                        Rechts heb je namelijk veel meer bits (informatie) in je foto dan links in het donkere gedeelte. Lichter donker maken is geen probleem, donker helderder maken wel. FWIW
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moeilijke plek

                          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                          daar ik weet dat die sterke bewerkingen helemaal jou ding is zal ik mij daarover niet uitspreken ,smaken verschillen nu eenmaal ,
                          voor de rest vind ik de foto wel geslaagd hoor ,ook de compo vind ik goed ,en een keer deze rivier met een normale sluitertijd ,vind ik ook verfrissend
                          al begrijp ik niet goed waarom iedereen naar daar wil gaan ,er zijn zoveel andere mooie riviertjes in de Ardennen
                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Je mag me altijd laten weten waar Patrick of misschien eens samen om zwier gaan...Ik zal je eeuwig dankbaar zijn want deze plaats heb ik al genoeg gezien. Heb van Roland nog een goede tip gehad en de andere zijn welkom. Bedankt vor je oprechte juiste commentaar.
                          edankt oo
                          Inderdaad spijtig dat niemand deze mooie andere plaatsjes wil delen met anderen.
                          Heb hier een tijdje geleden een topic over gestart, weinig reacties op gekomen .... KLIK

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moeilijke plek

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Laat maar staan. Vind mijne beter omdat het meer mijn goesting is
                            Smaken verschillen, ik verkies Tantines versie, maar over smaken valt niet te twisten
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moeilijke plek

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                              Smaken verschillen, ik verkies Tantines versie, maar over smaken valt niet te twisten
                              Inderdaad...en dat is een ruim geheel..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X