Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breidalen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Breidalen

Het waren enorm intense herfstkleuren dit jaar in Noorwegen. Door een warme augustusmaand kwam de herfst vrij laat en verkleurde alles op hetzelfde moment. Dit is Breidalen, de mensen die al eens richting Geiranger hebben gereden herkennen de plek zeker.

12mm - F8 - 1/250 - ISO500

Groeten
    Jelle
    Flickr

Re: Breidalen

topper van eenplaat

Comment

Prachtig, en vooral door het gebruik van de 12mm. Daardoor is een prachtig mooie "waaiercompo" ontstaan.
      Jammer dat op de plaats waar de zon staat(of komt) er een egale lichte plek is.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Vorig jaar naar Noorwegen geweest met het gezin, een land dat op mij een diepe indruk heeft nagelaten...

Deze foto brengt mooie herinneringen naar boven (en heimwee...), vooral de intense wolkenlucht levert indrukwekkende vergezichten op. Het huisje benadrukt de grootsheid van dit prachtige landschap.

Comment

De kleuren spatten van mijn scherm. Prachtige plaat.
          Geniet van foto's maken

Comment

Heel mooie kleurrijke foto !
            www.erikthomas.be

Comment

Zeer mooie kleurtjes en landschap. (de uitgebrande lucht is voor mij een minpuntje)
              PS vanwaar de hoge ISO als je meer dan voldoende sluitertijd hebt.
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

Comment

De uitgebrande lucht stoort me zelf ook wat. Ik wil het maar niet leren om eens een statief mee te nemen :-)
                De sluitertijd moest vrij hoog zijn. Er stond zo'n 14m/s wind en wou de begroeiing min of meer scherp hebben. ISO 200 zou teveel beweging hebben gegeven. En tegenwoordig is iso 500 ook clean hé.
                Danku voor de reacties.
                Groeten jelle.
                Flickr

Comment

Prachtige foto! Heel mooi qua kleur en leuke sfeer.
                  https://500px.com/elke_braet
                  https://www.facebook.com/AllNaturePhoto/
                  http://allnaturephotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                    Zeer mooie kleurtjes en landschap. (de uitgebrande lucht is voor mij een minpuntje)
                    PS vanwaar de hoge ISO als je meer dan voldoende sluitertijd hebt.
                    bedankt voor de toelichting. Inderdaad je kan tegenwoordig heel wat met hoge iso.
                    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                    Groeten
                    Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                      De uitgebrande lucht stoort me zelf ook wat. Ik wil het maar niet leren om eens een statief mee te nemen :-)
                      De sluitertijd moest vrij hoog zijn. Er stond zo'n 14m/s wind en wou de begroeiing min of meer scherp hebben. ISO 200 zou teveel beweging hebben gegeven. En tegenwoordig is iso 500 ook clean hé.
                      Danku voor de reacties.
                      Groeten jelle.
                      Voor "hap-snap" fotografie heb ik een standaard instelling op mijn camera. 2 belichtingen (kan ook meer) in bracketingmodus. De eerste neutraal, en de rest wat onderbelicht.
                      Dan zit er altijd wel wat bruikbaars tussen. Doe je het snel genoeg, kan je eventueel nog blenden ook.
                      En ALTIJD de highlight-alert aan.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

mooi indrukwekkend landschap ,minpuntje is al gezegd ,ook mis ik toch wat scherpte in de voorgrond ,

Comment

Prachtig landschap dat je ons hier weer van laat genieten
                          De overbelichting is voor mij net iets te veel van het goede

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

natuur op zijn best !
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Working...
                            X