Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Mooie foto! Er zit niet heel veel detail in het noorderlicht, was dat ook echt zo, of komt dit bijvoorbeeld Door de lange sluitertijd? De foto heeft verder een prima vlakverdeling, maar ik denk dat het beeld nog wat spannender wordt als je wat dichter op het bos was gaan staan. Op die manier komen de voorste bomen meer in beeld en tekenen ze meer individueel af tegen de lucht. Er komtdan ook meer diepte in de foto.
Mooie foto! Er zit niet heel veel detail in het noorderlicht, was dat ook echt zo, of komt dit bijvoorbeeld Door de lange sluitertijd? De foto heeft verder een prima vlakverdeling, maar ik denk dat het beeld nog wat spannender wordt als je wat dichter op het bos was gaan staan. Op die manier komen de voorste bomen meer in beeld en tekenen ze meer individueel af tegen de lucht. Er komtdan ook meer diepte in de foto.
soms had je momenten dat er heel veel detail in het noorderlicht zat. andere momenten was het dan weer waarneembaar als een groene gloed. op het moment van deze foto was het noorderlicht niet aan het dansen en dus waarneembaar als een groene gloed.
natuurlijk is het ook wel zo dat we hier met een sluitertijd van 30 seconden zitten. als het noorderlicht echt heel sterk was kon de sluitertijd wel wat sneller gezet zetten worden maar hier was het noorderlicht relatief zwak.
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Comment