Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Feestverlichting op Westenschouwen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Feestverlichting op Westenschouwen

    Het beloofde een mooi ondergang te worden, maar de zon zakte zondag te snel achter een wolkenband.
    Toen ik van plan was om naar huis te gaan,met de gedachte "Ik ben toch lekker even buiten en op het strand geweest", gebeurde er een wondertje.

    Feestverlichting op Westenschouwen.


    Graag op zwart bekijken. Dank u.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Feestverlichting op Westenschouwen

    Niet gewoon van jouw Johan maar ik mis toch wat scherpte
    Voor de rest mooie kleuren hoor

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Feestverlichting op Westenschouwen

      Bedankt voor het compliment en terechte opmerking, Sieg.
      Dat was ook precies mijn aarzeling om hem te plaatsen. De oorzaak is dat mijn statief in het mulle zand en golven stond.
      De reden van je compliment heeft de doorslag gegeven om hem toch te plaatsen.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Feestverlichting op Westenschouwen

        Mooie sfeer heb je hier te pakken!

        Ik had eerst wat moeite met de compo (mijn blik stootte op de paaltjes), maar er zit toch wat in (door de reflecties van de paaltjes, vermoed ik).

        Qua scherpte volg ik Sieg. De volgende keer je statief extra hard in het zand duwen. Zo voorkom je onscherpte die veroorzaakt wordt doordat je statief verder in het zand zakt...
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Feestverlichting op Westenschouwen

          ik vind vooral de sfeer heel mooi in deze foto ,met die onscherpte kan ik nog leven
          en ook ik en vele fotografen hebben dit zeker voorgehad ,wanneer je het niet meer verwacht komt het opeens opdagen soms ben je dan al aan het inpakken ,kan ik van meespreken

          Comment


          • #6
            Re: Feestverlichting op Westenschouwen

            Mooie zachte kleuren en reflectie in het water
            mvg Christophe

            Comment


            • #7
              Re: Feestverlichting op Westenschouwen

              Leuke titel bedacht hoor, vind ik al tof.
              Wat ik zo prachtig vind aan deze prent is net hetzelfde wat ik als commentaar gaf op DEZE.
              Heel mooi compo met dito kleuren en uitgewaaide wolkenlucht.
              Maar vooral de "zachte scherpte" brengen bakken sfeer in dit beeld.
              Die "zachte scherpte" doet me inderdaad terug denken aan mijn analoog tijdperk toen ik veelvuldig gebruik maakte van een B+W Diffuus filter om dergelijk resultaat te bereiken.
              Prachtig Johan en mijn complimenten.
              Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Feestverlichting op Westenschouwen

                Ik vind het prachtig licht, knappe paaltjes en het moet daar beslist een betoverend moment geweest zijn ...
                maar ik vind de paaltjes wel erg zwaar ten opzichte van het geheel, dat heeft ook te maken met de spiegeling waardoor ze zoveel groter worden hé.
                Het geheel helt een klein beetje naar rechts (zeker door die zware paaltjes )
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Feestverlichting op Westenschouwen

                  Allen bedankt voor de reacties.
                  Verschillende inzichten, maar dat is alleen maar goed. Ik hou wel van stof tot nadenken.
                  Tot mijn verrassing zat er ook nog een mooie Z/W in.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Feestverlichting op Westenschouwen

                    Ik ga in alle bovenstaande mee, zowel positief als negatief...
                    De onscherpte vind ik zeker meevallen, en zeker niet storend, de kleuren zijn inderdaad echt spectaculair...
                    Ga hier zeker voor de kleurenversie. Zwart wit mooi, maar wetende hoe de kleurenversie is, kleur stuk mooier..
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Feestverlichting op Westenschouwen

                      Toch wel mooier als in z/w deze - vind ik
                      Peter
                      mijn website : klik

                      Comment

                      Working...
                      X