Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kakkersweel - Zenondergang + UP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kakkersweel - Zenondergang

Ik treed Patrick bij betreffende de verscherping, deze is op het randje. Maar dit is dan ook het enige puntje waarover ik kan muggenziften want voor de rest boeit deze foto me wel.
    www.photo-rudi.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
      De halo aan de horizon is overigens ontstaan tijdens het blenden. Ik heb ook hele gevechten met PS gestreden, maar kreeg het jammer genoeg niet mooi weg.
      Groeten,
      Johan
      Johan, mocht u NIK Collection hebben is die weg te halen door "Hotpixels" in "Define" aan te klikken en met een klein zacht penseel te overschilderen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bedankt voor de reacties.
        @ Patrick : Je laptop is veel te goed , want er zit zeker een bron van waarheid in.
        Ik vind het altijd moeilijk om zoveel detail, als in het riet mooi op de foto te krijgen.
        De halo aan de horizon is overigens ontstaan tijdens het blenden. Ik heb ook hele gevechten met PS gestreden, maar kreeg het jammer genoeg niet mooi weg.
        Groeten,
        Johan
        welke blendingstechnic gebruik je Johan ,normaal kan je dit met een maskertje en helemaal uitvergroot op het pixel helemaal wegwerken ,door de bovenste laag

Comment

@ RF :Helaas heb ik dat niet. En nog bedankt voor de zeer mooie tips. De foto is er er zeker beter van geworden.

@ Patrick : De Rupselkopke methode.
          Maar voor deze foto een brug te ver. (terug) Ik laat het maar zo.
          Bedankt voor het meedenken, want hiermee is voor mij duidelijk, dat ik teveel op de automatische piloot (gemak) werk.

Groeten,
          Johan
          Last edited by Johan1956; 2 maart 2014, 15:10.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

@ RF :Helaas heb ik dat niet. En nog bedankt voor de zeer mooie tips. De foto is er er zeker beter van geworden.

@ Patrick : De Rupselkopke methode.
            Maar voor deze foto een brug te ver. (terug) Ik laat het maar zo.
            Bedankt voor het meedenken, want hiermee is voor mij duidelijk, dat ik teveel op de automatische piloot (gemak) werk.

Groeten,
            Johan
            ik gebruik ook die van rupselkopke en die van Dama, bij een horizon zonder merkbare hindernissen gebruik ik Dama en als er vb bomen moeten overbrucht worden gebruik ik de andere

Comment

Mooie foto...je update is beter maar twijfel toch nog wat je bewerking betreft. Duidelijk nog halo te zien aan de horizon.
              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Working...
              X