Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
allen bedankt voor de tips en reacties
ga deze nog eens even onder handen nemen en proberen de ruis er uit te halen
in inderdaad deze is automatisch verscherp met de BD ziser had dit aangevinkt staan maar heb het nu af gezet
@Djivan sorry maar heb het nu pas gelezen straks als ik wat meer tijd hem zal ik je vraag wel beantwoorden
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
allen bedankt voor de tips en reacties
ga deze nog eens even onder handen nemen en proberen de ruis er uit te halen
in inderdaad deze is automatisch verscherp met de BD ziser had dit aangevinkt staan maar heb het nu af gezet
@Djivan sorry maar heb het nu pas gelezen straks als ik wat meer tijd hem zal ik je vraag wel beantwoorden
OK dan wacht ik wel tot je wat meer tijd hebt.
Ik dacht dat je niet wilde antwoorden omdat ik er maar ééntje uit Beginnershoek ben .
Groetjes
Ik had de reactie gelezen, maar wist eigenlijk geen antwoord , zonder in algemeenheden terecht te komen.
Praktischer is om gewoon een foto te plaatsen, en af te wachten wat men er van vindt.
Toch misschien een antwoord, maar in het algemeen, en mijn mening.
Voor mij bestaan er 3 vormen van scherpte :
- Soft. ( wat voor mij zeker aanvaardbaar is, mits bewust toegepast)
- Goed verscherpt.
- Over-verscherpt. (niet goed)
Groeten,
Johan
@Djivan: Hier kun waarschijnlijk iets meer aanscherpen dan in andere foto's omdat de bomen tegen een witte lucht staan waardoor niet vlug witte randjes te zien zijn rond te takken wat anders tegen een blauwe of andere lucht wel het geval is. Maar naar mijn smaak is deze ook teveel verscherpt waardoor de prikkeldraad bvb in zigzaglijntjes/blokjes gaat lopen. Waarschijnlijk ook daardoor de nadrukkelijke kleurruis in het water.
Comment