Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koeien in herfstsfeer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koeien in herfstsfeer

Ik was op weg naar een fotoshoot bij iemand thuis gisteren ochtend en zag onderweg deze koeien in de weide staan .
    Handrem opgetrokken , camera uit de tas gehaald en vlug een fotootje gemaakt .
    Ik had wel een beetje last van banding maar weet niet goed hoe ik het kan vermeiden of weg krijgen
    Hopelijk is hij te smaken .

Bedankt om te kijken en de reactie's

Luc

Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Re: Koeien in herfstsfeer

vind het een geslaagde opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Gelukkig had je een handrem die nog goed werkte waardoor je deze sfeervolle opname kon maken Luc.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Mooie opname Luc
        Was gisteren dan ook een ideale dag ervoor.
        Over die banding in de mist, ik vraag het mij ook af want heb het ook bij die plaatjes van gisterenmorgen .....

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mooie opname. Sfeer heel realistisch!
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Sfeervolle opnamen, mooi in beeld gebracht. Spijtig van de banding. Kan het misschien zijn door te veel schuiven met helderheid en contrast ?
            Groetjes Chris.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fedder Bekijk bericht
              ......... Spijtig van de banding. Kan het misschien zijn door te veel schuiven met helderheid en contrast ?
              denk eerder door het niet goed bewerken.
              hier wat tips:

grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Allemaal alvast bedankt voor jullie commentaar
                @ Bouk ... dikke merci voor het delen van het artikel .
                ik denk ook dat het de omzetting is van DNG naar jpeg .... in het op mijn scherm geopend dng bestand is het niet zichtbaar maar wel in het door lightroom gemaakte jpeg bestand

Comment

Heel sjiek.

Comment

Vind het toch zeker een plezier om naar te kijken, Luc ! Het is een mooie sfeervolle plaat geworden.
                    Mij viel het vliegtuigstreepje eerder op dan de banding.
                    Daarover gesproken, heb ik weleens gelezen of gezien, dat "exposure to the right", je meer ruimte geeft om te schuiven. (doordat er dan meer informatie in de foto zit)
                    Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

@ Johan ... " exposure to the right " , bedoel je dan dat het een beetje overbelicht moet zijn om die banding te vermeiden ?

Comment

Zeer mooie sfeerplaat
                        - Photography made me look at things differently -

Comment

't is een sfeervolle plaat Luc
                          nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
                            @ Johan ... " exposure to the right " , bedoel je dan dat het een beetje overbelicht moet zijn om die banding te vermeiden ?
                            Dat hooglichten NET niet uitgebrand zijn.
                            Om die reden heb ik altijd mijn hooglicht alert aanstaan, Zie ik een "blinkertje", ga ik net een stapje (0.3) terug.
                            Als ik er iets over vind, laat ik het wel even weten.
                            Het verhaal was ongeveer zo, dat wanneer je toestel een dynamic range heet van bijv.12 stops, dan zit (uit mijn hoofd) de helft van de informatie in de laatste 2 of 3 stops.
                            Door de aanwezigheid van die hoeveelheid informatie, kan je bewerkingsprogramma er beter mee uit de voeten, als je de foto donkerder of meer gesatureerd wilt maken.
                            Groeten,
                            Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                              Dat hooglichten NET niet uitgebrand zijn.
                              Om die reden heb ik altijd mijn hooglicht alert aanstaan, Zie ik een "blinkertje", ga ik net een stapje (0.3) terug.
                              Als ik er iets over vind, laat ik het wel even weten.
                              Het verhaal was ongeveer zo, dat wanneer je toestel een dynamic range heet van bijv.12 stops, dan zit (uit mijn hoofd) de helft van de informatie in de laatste 2 of 3 stops.
                              Door de aanwezigheid van die hoeveelheid informatie, kan je bewerkingsprogramma er beter mee uit de voeten, als je de foto donkerder of meer gesatureerd wilt maken.
                              Groeten,
                              Johan
                              Kon het het juiste artikel niet meer vinden, maar ik heb wel de volgende SITE gevonden.
                              Daar wordt helaas niet over banding gesproken, maar het tabelletje(en artikel) zeggen genoeg. Elke stop is een verdubbeling,(of halvering ) van informatie.
                              Ik werk altijd op die manier, en daarom is ruisonderdrukking iets, wat ik bijna nooit gebruik.
                              Ik dacht overigens dat ik het in mijn favoriete Engelse fotoblad had gelezen.
                              Groeten,
                              Johan

Comment

Working...
                              X