Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderdijk...bijna de laatste.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kinderdijk...bijna de laatste.

    De reeks loopt ten einde dus don't worry..Nog een paar..



    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

    Ik vind deze erg geslaagd!
    Mvg,
    Jerry
    Canon 7D / Tokina 11-16mm f/2.8 / Canon 85mm f/1.8
    www.jerrydeblok.nl

    Comment


    • #3
      Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

      Mooie reeks qua compositie met aangename dieptewerking.
      Een fantastisch gegeven om te fotograferen.
      Ik ziou deze reeks "top" vinden, maar ik heb problemen met de saturatie.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

        Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
        Mooie reeks qua compositie met aangename dieptewerking.
        Een fantastisch gegeven om te fotograferen.
        Ik ziou deze reeks "top" vinden, maar ik heb problemen met de saturatie.
        Ik durf al eens wat verder te gaan dan anderen....een kwestie van eigen goesting. Ik zie graag kleurtjes en dat mag wat meer zijn persoonlijk dan.
        Merci voor je eerlijke mening.
        De kleuren zijn echter niet zo veel opgetrokken.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

          Lekker kleurig plaatje.....Denk 1 van de bekendste uitvoeringen zo, maar wel een hele mooie dan.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

            mooie reeks heb je hier al laten zien ,knap !!
            is dit een blend of 1 foto Pascal ?

            Comment


            • #7
              Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              mooie reeks heb je hier al laten zien ,knap !!
              is dit een blend of 1 foto Pascal ?
              Dit is 1 opname Patrick met net op het randje opgetrokken in RAW wat ik trouwens tegenwoordig meer doe hoor. Ik zal zelden nog meerdere belichtingen gebruiken en eerder afwachten tot er niet te veel verschil zit tussen donker en licht... Dus meestal voor de zon op komt en dan uiteraard weg van de zon.
              Meestal op manueel kijk ik door mijn zoeker naar de lichtmeter en mee op he bijna lichtste gedeelte met een +1 overbelichting hoeveel stops verschil er zijn met de meest donkere partijen... Zijn er minder dan 4 stops verschil dan kan ik er nog alles uithalen met mijn 5d. Ik denk wel dat het dynamisch bereik van een 5d mk 2 of 3 zelfs nog hoger kan gaan om dat te overbruggen dus ik zou zeggen probeer het maar eens.
              Let op dit is uiteraard een truukje met je camera zonder te veel tegenlicht. Wil je wel de zonsopgang iets fellen tja dan zul je een blending van minstens twee beelden nodig hebben..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Dit is 1 opname Patrick met net op het randje opgetrokken in RAW wat ik trouwens tegenwoordig meer doe hoor. Ik zal zelden nog meerdere belichtingen gebruiken en eerder afwachten tot er niet te veel verschil zit tussen donker en licht... Dus meestal voor de zon op komt en dan uiteraard weg van de zon.
                Meestal op manueel kijk ik door mijn zoeker naar de lichtmeter en mee op he bijna lichtste gedeelte met een +1 overbelichting hoeveel stops verschil er zijn met de meest donkere partijen... Zijn er minder dan 4 stops verschil dan kan ik er nog alles uithalen met mijn 5d. Ik denk wel dat het dynamisch bereik van een 5d mk 2 of 3 zelfs nog hoger kan gaan om dat te overbruggen dus ik zou zeggen probeer het maar eens.
                Let op dit is uiteraard een truukje met je camera zonder te veel tegenlicht. Wil je wel de zonsopgang iets fellen tja dan zul je een blending van minstens twee beelden nodig hebben..
                dank je Pascal ,denk wel niet dat ik 4 stops zou kunnen overbruggen met 50of 60D, maar ook ik werk meestal met 1 opname ,hoewel ik er toch meestal 3 maak voor ingeval van

                Comment


                • #9
                  Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

                  Geslaagde klassieker!
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

                    Knap reeksje Ik werk ook altijd met 1 opname, Afhankelijk van de verschil tussen lucht/grond doe ik meestal de iso wat hoger tot 400 dan heb ik nog geen ruis in de donkere delen. Mijn 550D kan tot 12.800 iso, maar dat gebruik ik nooit.


                    Wat de kleuren betreft, de orange zou miss wel een paar procentjes minder mogen, nu steekt het nogal fel af van de rest. Het springt er een beetje agresief uit tegenover de rest van het plaatje. Maar jullie hebben daar wel een mooi reeksje gemaakt
                    Photography is a way to see the world in detail.
                    Fotograaf op rust

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

                      Ook weer mooi... maar ontkracht de kracht niet van de eerder geplaatste. Door er ietske teveel te gaan plaatsen, verliest het geheel aan kracht
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                        Ook weer mooi... maar ontkracht de kracht niet van de eerder geplaatste. Door er ietske teveel te gaan plaatsen, verliest het geheel aan kracht
                        Ge hebt gelijk...in al mijn euforie.. Maar troost je. Ik heb er een punt achter gezet.. Afgezien die ik nog in beoordeling ga plaatsen.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Ge hebt gelijk...in al mijn euforie.. Maar troost je. Ik heb er een punt achter gezet.. Afgezien die ik nog in beoordeling ga plaatsen.
                          ik vind het toch een mooie plaat... en post de betere maar hoor
                          nikon coolpix s9100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kinderdijk...bijna de laatste.

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Ge hebt gelijk...in al mijn euforie.. Maar troost je. Ik heb er een punt achter gezet.. Afgezien die ik nog in beoordeling ga plaatsen.
                            Er is niets te troosten en ik stoor er me zeker niet aan. Het zijn meer dan bovengemiddelde ferme foto's. Ik ben nu eenmaal zo'n typ van "post de drie beste" en je hebt full power.
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment

                            Working...
                            X