Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mooie reeks qua compositie met aangename dieptewerking.
Een fantastisch gegeven om te fotograferen.
Ik ziou deze reeks "top" vinden, maar ik heb problemen met de saturatie.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Mooie reeks qua compositie met aangename dieptewerking.
Een fantastisch gegeven om te fotograferen.
Ik ziou deze reeks "top" vinden, maar ik heb problemen met de saturatie.
Ik durf al eens wat verder te gaan dan anderen....een kwestie van eigen goesting. Ik zie graag kleurtjes en dat mag wat meer zijn persoonlijk dan.
Merci voor je eerlijke mening.
De kleuren zijn echter niet zo veel opgetrokken.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
mooie reeks heb je hier al laten zien ,knap !!
is dit een blend of 1 foto Pascal ?
Dit is 1 opname Patrick met net op het randje opgetrokken in RAW wat ik trouwens tegenwoordig meer doe hoor. Ik zal zelden nog meerdere belichtingen gebruiken en eerder afwachten tot er niet te veel verschil zit tussen donker en licht... Dus meestal voor de zon op komt en dan uiteraard weg van de zon.
Meestal op manueel kijk ik door mijn zoeker naar de lichtmeter en mee op he bijna lichtste gedeelte met een +1 overbelichting hoeveel stops verschil er zijn met de meest donkere partijen... Zijn er minder dan 4 stops verschil dan kan ik er nog alles uithalen met mijn 5d. Ik denk wel dat het dynamisch bereik van een 5d mk 2 of 3 zelfs nog hoger kan gaan om dat te overbruggen dus ik zou zeggen probeer het maar eens.
Let op dit is uiteraard een truukje met je camera zonder te veel tegenlicht. Wil je wel de zonsopgang iets fellen tja dan zul je een blending van minstens twee beelden nodig hebben..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Dit is 1 opname Patrick met net op het randje opgetrokken in RAW wat ik trouwens tegenwoordig meer doe hoor. Ik zal zelden nog meerdere belichtingen gebruiken en eerder afwachten tot er niet te veel verschil zit tussen donker en licht... Dus meestal voor de zon op komt en dan uiteraard weg van de zon.
Meestal op manueel kijk ik door mijn zoeker naar de lichtmeter en mee op he bijna lichtste gedeelte met een +1 overbelichting hoeveel stops verschil er zijn met de meest donkere partijen... Zijn er minder dan 4 stops verschil dan kan ik er nog alles uithalen met mijn 5d. Ik denk wel dat het dynamisch bereik van een 5d mk 2 of 3 zelfs nog hoger kan gaan om dat te overbruggen dus ik zou zeggen probeer het maar eens.
Let op dit is uiteraard een truukje met je camera zonder te veel tegenlicht. Wil je wel de zonsopgang iets fellen tja dan zul je een blending van minstens twee beelden nodig hebben..
dank je Pascal ,denk wel niet dat ik 4 stops zou kunnen overbruggen met 50of 60D, maar ook ik werk meestal met 1 opname ,hoewel ik er toch meestal 3 maak voor ingeval van
Knap reeksje Ik werk ook altijd met 1 opname, Afhankelijk van de verschil tussen lucht/grond doe ik meestal de iso wat hoger tot 400 dan heb ik nog geen ruis in de donkere delen. Mijn 550D kan tot 12.800 iso, maar dat gebruik ik nooit.
Wat de kleuren betreft, de orange zou miss wel een paar procentjes minder mogen, nu steekt het nogal fel af van de rest. Het springt er een beetje agresief uit tegenover de rest van het plaatje. Maar jullie hebben daar wel een mooi reeksje gemaakt
Photography is a way to see the world in detail.
Fotograaf op rust
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Ge hebt gelijk...in al mijn euforie.. Maar troost je. Ik heb er een punt achter gezet.. Afgezien die ik nog in beoordeling ga plaatsen.
Er is niets te troosten en ik stoor er me zeker niet aan. Het zijn meer dan bovengemiddelde ferme foto's. Ik ben nu eenmaal zo'n typ van "post de drie beste" en je hebt full power.
Comment