Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Uitgeestermeer.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Uitgeestermeer.

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
    miss is de reden dat bouk niet zo op de hoogte is van PS toestanden ,ik gok maar ,ik ken nog heel veel mensen die wel graag fotograferen maar zich niets van bewerking aantrekken en gewoon de jpg van het toestel gebruiken ,vind ik zelf niet verkeerd ,want dit bewijst dat de basis heel goed is !!! Maar ik kan je 100% volgen Eddy met één klik op automatisch in curven komt er idd heel wat meer pit in ,heb het zelf eens uitgeprobeerd, klik , ,als het stoort bouk doe ik de link weer weg
    Inderdaad veel beter bopatje

Verstuurd van mijn GT-P5110 met Tapatalk
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      In digitale fotografie mag men toch het histogram in orde brengen, zelfs dat doet Bouk niet. Hij wil zelfs niet zeggen waarom hij dat niet doet.
      Ik vind dus terug dat de foto pit mist.
      mvg,
      Eddy
      Wat is er mis met dit histogram? Een histogram moet niet noodzakelijk aangepast worden.
      Het histogram zegt hier ( hoogstwaarschijnlijk ) dat er op het moment van de opname
      weinig hoge lichten en ook weinig donkere partijen zijn. Dat is een situatie die in werkelijkheid
      veel voorkomt. Enkel Bouk kan weten of de opname beantwoordt aan de werkelijkheid van het moment.
      Mensen die beweren dat een histogram steeds moet gecorrigeerd worden hebben het verkeer voor.
      Dus: vragen aan Bouk, zou ik zeggen.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Ik heb geleerd om te fotograferen, in een later stadium(veeel later) leren bewerken. Dit soort beelden zijn dan ook de ideale omstandigheden om een foto vast te leggen met de juiste instellingen zonder er een nabewerking op los te laten.
        Moet wel eerlijk bekennen dat tegenwoordig mijn histogram ook een prettig hulpmiddel is geworden.
        Uiteindelijk zie je hier veel SC/HOF foto's verschijnen waarvan er maar heeeeel, heeeel, heeeeel weinig NIET zijn bewerkt. Dus, komop jongens, niet naïf doen. Kan Eddy wel enigszins volgen in zijn comment omtrent histogram.

Over de foto Bouk? Je weet ondertussen al dat ik een naturelle liefhebber ben. Dus vind dat zeer knap, maar met de nodige gunstige omstandigheden moet er ook niet veel meer aan gedaan worden. Prima zo

Comment

JE kan zeggen wat je wil maar uit deze foto blijkt dat hij onderbelicht is..Het is een kwestie om hem gewoon wat op te lichten zonder alles uit te vreten...klaar.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Een klein beetje pp is hoe dan ook meestal nodig om echt het beste uit een foto te halen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              JE kan zeggen wat je wil maar uit deze foto blijkt dat hij onderbelicht is..Het is een kwestie om hem gewoon wat op te lichten zonder alles uit te vreten...klaar.
              Moet hier toch ook weer volgen..., voor de rest mooie wolkjes opname!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                Wat is er mis met dit histogram? Een histogram moet niet noodzakelijk aangepast worden.
                Het histogram zegt hier ( hoogstwaarschijnlijk ) dat er op het moment van de opname
                weinig hoge lichten en ook weinig donkere partijen zijn. Dat is een situatie die in werkelijkheid
                veel voorkomt. Enkel Bouk kan weten of de opname beantwoordt aan de werkelijkheid van het moment.
                Mensen die beweren dat een histogram steeds moet gecorrigeerd worden hebben het verkeer voor.
                Dus: vragen aan Bouk, zou ik zeggen.
                Er is idd. wel wat mis met het histogram. Zo heb ik het toch geleerd en gelukkig ben ik niet alleen met die mening.
                Het voornaamste wat we dadelijk zien is dat deze foto onderbelicht is.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

Comment

Wolken die mooi zijn en doen dromen en doen verlangen, gewoon om wat ze
                  zijn, om wat we er allemaal in kunnen zien. (En dat kan ik van een histogram
                  niet zeggen omdat ik niet eens weet wat dat is.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    (En dat kan ik van een histogram
                    niet zeggen omdat ik niet eens weet wat dat is.)
                    Tsja ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                      Tsja ....

Tsja, ik had gehoop dat de ironie begrepen werd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Tsja, ik had gehoop dat de ironie begrepen werd...
                        ja doudeke, er zijn nu eenmaal altijd mensen die dadelijk ergens op springen om iets negatiefs te posten... zonder eventjes na te denken hé .. verzuring noemt dat denk ik
                        nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                          Er is idd. wel wat mis met het histogram. Zo heb ik het toch geleerd en gelukkig ben ik niet alleen met die mening.
                          Het voornaamste wat we dadelijk zien is dat deze foto onderbelicht is.
                          mvg,
                          Eddy
                          Ik wil niet verzeilen in een polemiek, maar dit beeld is absoluut niet onderbelicht. De linkerzijde van het histogram is bijna ledig!
                          U bedoelt waarschijnlijk dat het beeld weinig contrastrijk is.
                          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                            Ik wil niet verzeilen in een polemiek, maar dit beeld is absoluut niet onderbelicht. De linkerzijde van het histogram is bijna ledig!
                            U bedoelt waarschijnlijk dat het beeld weinig contrastrijk is.
                            Juist, zoals ik de eerste maal (#13) schreef "de foto mist wat pit".
                            De rechterzijde van het histogram is volledig leeg, persoonlijk zou ik +1 stop belicht hebben.
                            Ik wil ook geen polemiek hoor, alleen was ik niet akkoord dat je, na mijn opmerking over het histogram, schreef dat er niets mankeerde aan het histogram.
                            mvg,
                            Eddy
                            Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                              ja doudeke, er zijn nu eenmaal altijd mensen die dadelijk ergens op springen om iets negatiefs te posten... zonder eventjes na te denken hé .. verzuring noemt dat denk ik
                              misschien eens een emoticon gebruiken ?????

Dan weten we tenminste of het serieus of met een knipoog bedoeld is .......

Verzuring

Comment

Laat het ons er op houden dat een meer volledig gebruik van het dynamisch bereik (in camera waar mogelijk of erna als aanvulling) een beter beeld geeft. En dat onderschrijf ik. Daarnaast mag er voor mij naast de wolken nog iets meer te zien zijn.
                                D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                                500px FaceBook

Comment

Working...
                                X