Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ben eens curieus of je hier speciale bewerkingen op gedaan hebt om tot een relatief egaal belichte foto te komen ?
Of kan een digitale camera deze lichtverschillen aan zonder al te veel problems ?
Vroeger in de doka heb ik ook nogal wat maanfoto's afgedrukt die via een telescoop op analoge film gemaakt waren (met een OM-1 en een 25cm spiegeltelescoop). Sommige gedeeltes mochten maar 2s belicht worden, andere tot 30s. Met een bordje bordkarton was dat altijd een fijn gedoe om tot iets goeds te komen.
(nieuwe krater kan je niet zie hoor, die is veel en veel te klein).
Ben eens curieus of je hier speciale bewerkingen op gedaan hebt om tot een relatief egaal belichte foto te komen ?
Of kan een digitale camera deze lichtverschillen aan zonder al te veel problems ?
Er zijn geen speciale bewerkingen op los gelaten, enkel de foto uitgesneden op tot een vierkant te komen. De omgerekende brandpuntsafstand bedraagt 1050mm, dus zonder verdere hulpmiddelen die men op de telescoop kan gebruiken.
Zelf doe ik af en toe een poging om met de Bigma en 2X extender tot hetzelfde resultaat te komen, maar voor die scherpte moet ik passen met mijn setup
Prachtig mooi en scherpe maanfoto.
Het lijkt alleen of je er nu op wintersport kan gaan. Ik denk een beetje te wit.
Groeten,
Johan
wat de kleur betreft ben ik tot de constatatie gekomen dat de witbalans van AWB naar bewolkt een iets meer bruinere kleur geeft
aan de maan . Maar of dit van toepassing voor ieder toestel is nog de vraag.
Comment