Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Prunje - Zon in water
Collapse
X
-
-
Re: Prunje - Zon in water
Mag ik eerlijk zijn Johan? Vond je vorige veel sterker. De compo en de sfeer zitten wel goed hier, maar een paar dingen wringen mij hier:
De voorgrond vind ik ook hier vrij licht tov van de rest van de plaat.
Ik weet natuurlijk niet hoe het daar echt was, maar als ik de WB op auto zet in camera raw, dan ziet de lucht er ook wat frisser uit, en tover je links plots mooi blauw in je lucht tevoorschijn. de voorgrond trekt er dan wel niet meer op, maar dit is een blend neem ik aan (?), en dus kan je de voorgrond dan apart ook aanpassen.
zeker niet slecht bedoeld eh...ik probeer altijd comment te geven zoals ik ze zelf graag krijg: eerlijk en opbouwend.
-
mooie en sfeervolle opname.
maar loopt het land links wat op of is het vertekening.
kijk ook eens naar het zonnetje in de weerspiegeling, of de boel wel horizontaal staat..?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Zeker niet slecht, maar vind hem in vergelijk met de 2 eerdere ook wel iets minder dan.
Denk dat het idee wat Cytochrome hier oppert een goed idee is, beetje frisheid zal deze foto veel goed doen.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Mooie plaat. Maar heb toch mijn bedenking met de dubbele reflectie van de zon , zijn dat golfjes op het water die dat doen, en dan op de voorgrond
op een plaats z'on reflectie in het zand , werkt die zon dan als een smalle straler.Last edited by dacale; 24 mei 2013, 21:36.
Comment
-
-
Mooie warme kleuren.
mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
Allen zeer bedankt voor de complimenten en de tips ter verbetering. En vooral de eerlijkheid daarvan is op BD een groot goed, vind ik. Daar worden we alleen maar beter van !
Ik heb al jullie meningen in een update verwerkt.
@ Mathias :
-De voorgrond heb ik wat donkerder gemaakt. Je sloeg de spijker zo goed als op zijn kop. Alleen was het net andersom. De lucht en het water had ik ± 0,6 stop donkerder gemaakt om iets meer doortekening in de kleuren te verkrijgen. Maar toch erg scherp gezien.
- Het hoekje blauw was er echt, en ik heb geen selectieve WB toegepast.
@ Shantiguru : Ik begrijp wat je bedoelt, maar omwille van de diepte laat ik het zo. Een stap naar voren had ook gekund, want ik had laarzen aan, maar dan was de zon op een andere plaats in het plaatje gekomen.
@ Bouk : De dijk links loopt bijna parallel met de kijkrichting, dus is dat een convergerende lijn. In de richting van de zon loopt zoiets wat voor een horizon door zou kunnen gaan.
Omdat ik met een waterpasje gefotografeerd heb, moest het iets anders zijn. Ik denk dat het nu met verticale correctie naar tevredenheid is opgelost. Complimenten voor de opmerkzaamheid.
@ Dacale : Ik begrijp je bedenkingen, maar heb er geen verklaring voor. Het was zo, m.a.w.
Terugkijkend ben ik te enthousiast geweest, en de vrij lege plaat op een andere manier iets teveel "opgeleukt".
We nemen het weer mee voor de toekomst !
Groeten,
JohanNikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
Comment