Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aurora Airways

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aurora Airways

    Jaaa, schitterend!

    Al had ik 'm ook graag eens gezien zonder de binnenverlichting

    Comment


    • #17
      Re: Aurora Airways

      Knap en mooi
      Bedankt voor het woordje uitleg.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #18
        Re: Aurora Airways

        Goh.....
        De lichtjes in het vliegtuig hoefden niet, maar we gaan niet flauw doen, dit is een klasse plaat!
        facebook

        500px

        Comment


        • #19
          Re: Aurora Airways

          Dank voor alle reacties.

          Voor wat betreft de lichtjes - ik heb ook belichtingen zonder licht in het vliegtuig, maar dan worden de ramen zwarte vlakken en het ziet er dan minder uit als een vliegtuig. Ook is het vliegtuig dan als vorm een stuk tweedimensionaler. Maar ik zal er nog eens kritisch naar kijken.

          Ik had dit van tevoren bedacht in een poging om met onze groep een foto te maken van het noorderlicht in IJsland zoals dat nog nooit eerder was gedaan. Het kostte best wat tijd om alles op te zetten, en veel tijd om te experimenteren was er niet - het noorderlicht wacht niet, en soms is het na een paar minuten al weer weg of ernstig verzwakt.

          Er zijn uiteraard nog heel veel andere mogelijkheden. Mijn verwachting is dat dit idee nog veel gekopieerd zal gaan worden, dus ik zie ze de komende maanden allemaal wel voorbijkomen.
          Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

          Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

          Comment


          • #20
            Re: Aurora Airways

            Mijn verwachting is dat dit idee nog veel gekopieerd zal gaan worden, dus ik zie ze de komende maanden allemaal wel voorbijkomen.
            Schreef hij niet geheel onbescheiden neer. Dat wrak is overigens ook vaak gefotografeerd met het noorderlicht op de achtergrond. Zonder lichtjes in het wrak, dat wel.

            Maar terecht als een knappe foto bestempeld.

            Comment


            • #21
              Re: Aurora Airways

              Vakmanschap van de bovenste plank.
              Had de foto wel al gezien in Antwerpen.
              www.photo-rudi.be

              Comment


              • #22
                Heel originele uitvoering met prachtig noorderlicht ! Je moet het maar treffen !


                Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                ...
                Er zijn uiteraard nog heel veel andere mogelijkheden. Mijn verwachting is dat dit idee nog veel gekopieerd zal gaan worden, dus ik zie ze de komende maanden allemaal wel voorbijkomen.
                Tja, dit riskeer je dan wel als je dit met een groep doet.. Maar dan was je toch de eerste he
                Trouwens vind ik het zelf niet erg als men mij plagieert.... Dit betekent dat het de moeite was om je te plagiēren.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #23
                  Re: Aurora Airways

                  En ik kan natuurlijk niet achterblijven
                  Prachtfoto van de DC3 in die omstandigheden, er zit trouwens nog een heel verhaal over het waarom hij daar is neergekomen
                  Nu, bang voor massaal plagiaat zou ik niet meteen zijn : de meeste toeristen gaan in de zomer en dan zie je geen aurora, ook in de winter moet hij er zijn en er mogen ook geen wolken zijn en het is ook niet vanzelfsprekend om daar in winterse omstandigheden te geraken, ik zie dat hij van de zuidkant genomen is en dat er verderop toch nog wel enige sneeuw en ijs ligt. Ook in de zomerperiode is het zo dat de omgeving de gek houdt met je zintuigen, het loopt daar vol van de 4x4 sporen en je weet in die oneindige zwarte omgeving op de duur niet meer wat je ziet : een bleke steen dichtbij of een zilverachtig vliegtuig veel verderop. Je hebt geen enkel oriëntatiepunt. Het verdient aanbeveling om het te voet te doen, dan ervaar je ook nog eens hoe het voelt om aangevallen te worden door grote jagers.
                  Deze locatie is maar heel recent ontdekt door de toeristen maar is al veel langer bekend bij de IJslandse "Aurorajagers" zoals oa Sigurdur Stefnisson, Ragnar Th Sigurdsson, Johann Isberg en nog een paar andere. Eén van de meest maniakale is een Fin : Pekka Parviainen.
                  Betreft niet bekende fotolocaties in IJsland, er zijn er nog véééééééél, velen ervan staan toch op het net maar zijn niet te vinden als je de naam niet kent of niet weet te zoeken in het IJslands of ze zijn enkel bekend bij de locale bewoners die ze angstvallig geheim houden. Maar natuurlijk wordt er meer en meer bekend, één van de grootste stommiteiten die ze begaan hebben is om het boek van Snaeland en Sigurbjörndsottir te vertalen in het Engels, gevolg : je bent nooit meer alleen in die natuurlijke geothermische poelen (daarover gaat het) en de charme is er voor een groot deel af. Ik troost me dat ze de allermooiste niet kennen en dat is maar goed ook. Toch onmoette ik 2 jaar geleden 2 Tsjechen die in de buurt aan het zoeken waren met een internetfoto en de berg op de achtergrond stond idd op de juiste plaats. Maar zonder nadere uitleg of coördinaten hadden ze geen schijn van kans .
                  Dit zijn locaties die je kan kapot maken door ze vrij te geven, ze zijn dikwijls ook gevaarlijk. Het is voldoende dat er daar één of andere oen te pletter valt en het is fini. Ik heb daar zelf steeds wijselijk gekozen voor een Panasonicje ipv mijn D3.
                  Twee jaar geleden ben ik met IJslandse vrienden gaan rijden in de bergen van de ouderlijke boerderij ten zuiden van Myvatn (in konvooi voor in geval dat), de taferelen die zich daar ontrolden heb ik hier nog niet zien passeren, ongelukkig genoeg had ik daar onvoorstelbaar hard licht en heb ik er geen foto's van overgehouden, het was dynamisch gewoon onoverbrugbaar. Vroeger hadden ze in die omgeving de fameuze ijsgrot, sinds een paar jaar heeft een IJslander een concessie op de locatie en zit er een afsluiting op, kassa kassa, tot grote woede van de IJslanders zelf.
                  Blijft ook nog het onoverkomelijke feit dat bepaalde locaties alleen via meerdaagse voettochten te bereiken zijn of via toestemmingen van landeigenaars (vb de locatie waar de obsidianen liggen ter grootte van een kleine voetbal zijn slechts door enkelen gekend).
                  Tot zover mijn klassieke IJsland-gewauwel.
                  Marsel : het is een PRACHTIGE foto.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aurora Airways

                    Wat kan hier nog over verteld worden. Super mooie plaat.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aurora Airways

                      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                      Wat kan hier nog over verteld worden. Super mooie plaat.
                      Misschien dat het daar beland is door de meest stomme manier waarop een vliegtuig kan crashen ?
                      Brandstof was op
                      Dat zal de reden ook wel zijn waarom hij relatief ongeschonden is, waarom ze de motoren hergebruikt hebben en nog veel meer.
                      Er staan nog twee van die vliegtuigen, bij een ervan hebben ze een annex gebouwd en ze gebruiken hem als hotel/logies (belachelijk), de derde verklap ik niet, het vraagt een paar dagen en veel voetwerk om er bij te geraken.

                      Maar nogmaals : het concept van deze foto is geniaal, alleen jammer dat de binnenverlichting enigszins gekunsteld aandoet.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aurora Airways

                        Mooi hoor....
                        Groet,
                        Paul

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aurora Airways

                          Prachtig plaatje, buitenaards en een foto waar je mooi bij kan gaan fantaseren
                          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                          Groeten
                          Kurt

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aurora Airways

                            Tja, moet er nog zand zijn ? (of Noorderlicht)
                            pitteljon.be
                            The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Aurora Airways

                              Wauw!! Prachtige foto!
                              Nog zoveel te leren!!
                              Mijn fanpage: https://www.facebook.com/MooiFotografie?ref=hl
                              Mijn website: http://mooifotografie.com/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Aurora Airways

                                Gave plaat weer, sterk idee met die lampen en erg mooi uitgewerkt.

                                Als ik zou moeten doorzeuren, vind het langgerekte formaat toch niet helemaal lekker, vind het wat te benauwd. Gezien dat het noorderlicht vooral in één lage band geconcentreerd is, snap ik wel dat dit de ideale uitsnede is, en dat je een dergelijk natuur fenomeen niet naar je eigen hand kunt zetten. Maar toch, in een ideale wereld zou ik meer richting een 2x3 formaat met het noorderlicht over de gehele hemel sterker vinden. Wat dat betreft zou je het gewoon nog eens moeten proberen, en hopen op (nóg) betere omstandigheden...
                                WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                                Comment

                                Working...
                                X