Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterren boven La Palma III

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sterren boven La Palma III

bedankt voor je deskundige uitleg Marsel!
    zoals ik al eerder vernoemde is dit idd een nogal "lege" foto en heb ik getwijfeld om deze te posten.
    daarnaast zijn het ook mijn allereerste pogingen om sterren te fotograferen, dus vergeef mijn "geknoei"
    maar om toch niet volledig als leek eraan te beginnen had ik mij al wat voorbereid alvorens op vakantie te vertrekken en opgezocht wat de beste camera-instellingen zijn voor dit soort opnames en kwam uit op een sluitertijd tussen 20 en 30 seconden.
    maar omdat ik zelf ook wat wou bijleren en niet blindelings zomaar settings wou overnemen, heb ik gebruik gemaakt van verschillende settings en bij de allereerste pogingen gebruik gemaakt van 15 seconden belichtingstijd.
    heb die opnames dan eens op 100% bekeken en de sterren waren streepjes, met die info ben ik dan op zoek geweest naar een tijd voor streeploze sterren en dat was maximum 7 seconden.
    maar idd dat is wanneer je de foto op 100% bekijkt, denk dat anders 15 seconden wel aanvaardbaar zal zijn.
    maar soit, ik heb me toen kunnen uitleven en heb genoten van mijn allereerste opnames van sterren.
    en de volgende keer ga ik met heel wat meer wijsheid aan de slag kunnen!
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

Comment

Working...
    X