Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
mooi plekje en compo zit goed maar de blend (of HDR) vind ik niet geslaagd. Voorgrond is veel te licht tov de lucht (weerspiegeling lucht moet altijd donkerder zijn dan de lucht zelf)
De klassieke valkuil van meerdere belichtingen.
Maar voor de rest een heerlijk compo en moment. "Er zijn" is een eerste vereiste bij LS- fotografie !
Groeten,
Johan
je zit nog altijd met het probleem vind ik persoonlijk dat de voorgrond veel te licht is tov de lucht. Nu is alles wat donkerder geworden maar de verhouding klopt niet vind ik. Ik heb even zelf jouw foto onder handen genomen en ik kwam tot dit, door de voorgrond wat te verdonkeren + de witbalans wat aangepast + het blauw minder verzadigd. Als de link weg moet laat maar iets weten. Persoonlijk vind ik dit natuurlijker ogen...
[QUOTE=Cytochrome;3838712]je zit nog altijd met het probleem vind ik persoonlijk dat de voorgrond veel te licht is tov de lucht. Nu is alles wat donkerder geworden maar de verhouding klopt niet vind ik. Ik heb even zelf jouw foto onder handen genomen en ik kwam tot dit, door de voorgrond wat te verdonkeren + de witbalans wat aangepast + het blauw minder verzadigd. Als de link weg moet laat maar iets weten. Persoonlijk vind ik dit natuurlijker ogen...
Bedankt voor je moeite hoor! Jou versie is idd de meest natuurlijke. Iets houd blijkbaar tegen om de voorgrond te donker te maken.
In camera raw of lightroom kan je gemakkelijk een gradient maken om de voorgrond wat donkerder te maken. Ik ben trouwens vertrokken van je originele foto.
De gemakkelijkste manier om zo'n type foto te blenden is in ps door een masker te maken met een gradient tot rond de horizon. Naar onder toe behoud je de lichtere foto, naar boven toe de donkere foto. Eventueel met een brush nog wat aanpassen dan. Meestal maak ik mijn masker zelf door enkel te brushen. Zo heb je net iets meer controle dan met een gradient. Maar het is idd niet simpel om foto's geloofwaardig te blenden...
Comment