Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Woest + Update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Woest + Update

Even opnieuw begonnen. Persoonlijk vind ik het realistischer en zal het meer aanleunen bij de werkelijkheid.

UPDATE:

Last edited by Tom V; 5 april 2013, 16:37.

Re: Woest

goed shot en een mooi plekkie.
    misschien het zonnetje nog net iets te fel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

mooi plekje en compo zit goed maar de blend (of HDR) vind ik niet geslaagd. Voorgrond is veel te licht tov de lucht (weerspiegeling lucht moet altijd donkerder zijn dan de lucht zelf)
      facebook

500px

Comment

De klassieke valkuil van meerdere belichtingen.
        Maar voor de rest een heerlijk compo en moment. "Er zijn" is een eerste vereiste bij LS- fotografie !
        Groeten,
        Johan
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

wel mooi dat de spiegeling van de zon ook de stralen reflecteert...voor de rest akkoord met mijn voorgangers wat betreft de "valkuil"
          Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Bedankt voor de reacties. Dat blenden is idd niet alles. Tis zoeken. Ik doe dit weekend eens een nieuwe poging, hopelijk met beter resultaat!

Comment

Bij deze dus update geplaatst.

Comment

Ziet er inderdaad al natuurlijker uit. Ik zou alleen nog wat meer schaduw inbrengen ,voor een nog beter resultaat.
                Groeten,
                Johan

Comment

je zit nog altijd met het probleem vind ik persoonlijk dat de voorgrond veel te licht is tov de lucht. Nu is alles wat donkerder geworden maar de verhouding klopt niet vind ik. Ik heb even zelf jouw foto onder handen genomen en ik kwam tot dit, door de voorgrond wat te verdonkeren + de witbalans wat aangepast + het blauw minder verzadigd. Als de link weg moet laat maar iets weten. Persoonlijk vind ik dit natuurlijker ogen...

facebook

500px

Comment

[QUOTE=Cytochrome;3838712]je zit nog altijd met het probleem vind ik persoonlijk dat de voorgrond veel te licht is tov de lucht. Nu is alles wat donkerder geworden maar de verhouding klopt niet vind ik. Ik heb even zelf jouw foto onder handen genomen en ik kwam tot dit, door de voorgrond wat te verdonkeren + de witbalans wat aangepast + het blauw minder verzadigd. Als de link weg moet laat maar iets weten. Persoonlijk vind ik dit natuurlijker ogen...

Bedankt voor je moeite hoor! Jou versie is idd de meest natuurlijke. Iets houd blijkbaar tegen om de voorgrond te donker te maken.

Nog veel werk aan de winkel dus...

Thx!

Comment

In camera raw of lightroom kan je gemakkelijk een gradient maken om de voorgrond wat donkerder te maken. Ik ben trouwens vertrokken van je originele foto.
                      De gemakkelijkste manier om zo'n type foto te blenden is in ps door een masker te maken met een gradient tot rond de horizon. Naar onder toe behoud je de lichtere foto, naar boven toe de donkere foto. Eventueel met een brush nog wat aanpassen dan. Meestal maak ik mijn masker zelf door enkel te brushen. Zo heb je net iets meer controle dan met een gradient. Maar het is idd niet simpel om foto's geloofwaardig te blenden...
                      facebook

500px

Comment

Mooie plaat heb je daar gevonden! Leuk shot! Idd de omgeving van de zon iets te fel...
                        Facebook Silencior Landscapes
                        500px

Comment

@ Cytochrome : Mooi, en natuurlijk gedaan.
                          Groeten,
                          Johan

Comment

Working...
                          X