Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van OostenBekijk bericht
Dankjewel voor de reacties.
Pascal, dank voor de lovende woorden. Voor wat betreft de foto's met die stralen in de mist - die heb ik uiteraard. Maar ze liggen ter beoordeling bij National Geographic HQ in de VS. Zij willen alleen werk publiceren dat nog niet eerder verschenen is, dus ik wacht er nog even mee ze online te zetten.
Verder wil ik je aanmoedigen om vooral binnen je eigen mogelijkheden door te blijven gaan. Goede foto's maak je vooral met je hoofd - geld voor verre reizen of dure apparatuur zijn niet belangrijk. Ik ken genoeg fotografen die prachtig werk maken met eenvoudige apparatuur en heel dichtbij huis. Uiteindelijk gaat het vooral om de hoeveelheid energie die je in een onderwerp stopt. Ik fotografeer altijd liever één onderwerp zeer grondig, dan tien onderwerpen in dezelfde tijd. De eerste foto's die je van een onderwerp maakt zijn over het algemeen altijd matig en voor de hand liggend. Pas als je denkt dat je echt alle mogelijkheden hebt geprobeerd, dan wordt het interessant. Dat geldt voor Deadvlei in Namibië, maar ook voor het Hallerbos.
Marcel,
Ik ben me er van bewust dat je met minder ook kan wat ik trouwens als eens bewezen heb hier. Ik weet ook dat het materiaal er niet toe doet maar toch is er een hemels verschil tussen dynamisch bereik van een Canon 300 D of een 5D.
Wat de locaties betreft..tja je raakt soms wel eens uitgekeken op al die koeien,beken en meren hier in de buurt waar ik eigenlijk geen last van heb en telkens toch weer terugtrek om andere dingen te zien.
De meest populaire plaatsen zoals Haller bos,Schulens meer,Het Vinne enz die hier al tig keer de revue passeerden ben je gewoon al moe gezien en toch probeer je er weer telkens een eigen touch aan te geven.
Wat ik erg gek vind is als je dan eens ergens op reis gaat dan zie je zulke dingen niet makkelijk voor de eerste keer. Je zou dus meerdere keren zoals jij naar die plaatsen gaan om ze te bestuderen of waar te te nemen en dan met wat "geluk" de juiste omstandigheden treffen.
Hoeveel keer ben ik al niet op weg geweest naar 1 van mijn favoriete gebieden zonder maar 1 keer te klikken....dan ben je toch wel kritisch bezig en leg je de lat net iets hoger vind ik.
Er zijn hier veel straffe fotografen die voor hun plezier toch wel prachtig werk leveren en ook waardering krijgen voor wat ze kunnen en dat hoeft niet dadelijk op een verre onbekende locatie te zijn. Soms denk ik bij mezelf...amai !! wat is het mooi aan de andere kant van België maar dat zullen de mensen van het zeetje ook wel denken over ons Limburg. Ik ben in iedere geval blij dat ik een stukje Limburg kan laten zien aan deze mensen en ze overhalen om naar hier te komen...dan is mijn opdracht geslaagd.
Voldoening hebben van iets wat je doet voor je plezier is toch nog iets anders dan beroepsmatig te werken..Je gaat anders denken vermoed ik en nog een pak extra motivatie en energie in je opdrachten steken. En dat verschil zie je wel duidelijk.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Had hem al elders gezien, maar echt bijzonder fraai werk dit!
Als ik echt zou moeten zeuren, vind ik het ergens toch wel jammer dat in de foto de beplanting rond de kokerboom bewogen zijn. Alles ziet er super strak en scherp uit, en dat ene stukje niet. Doordat er ook nog veel licht op staat valt dit mij redelijk op.
Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71Bekijk bericht
als ik dan toch veeeel kritischer mag zijn voor jouw shots: spijtig van de bewegende grassen/struiken
Ja, dat vind ik zelf ook. Helaas kon en kan ik daar niets aan doen. Dit soort lang gras begint bij het minste zuchtje wind al te bewegen. Toen ik alles aan het opzetten was, was het windstil, maar na zonsondergang begon het opeens zacht te waaien. Ik had kunnen besluiten om niet te schieten, maar dan offer ik een hele nacht op, of ik had een andere compositie/lokatie kunnen zoeken. Probleem is dat het best lang duurt voordat je iets hebt gevonden dat zich goed leent voor timelapse. En als het eenmaal donker is, dan kun je niets meer.
Proficiat met je adembenemende resultaat en je volledige uitleg uiteraard Tof om dat allemaal zo eens te lezen.
Zeer mooie foto die je hier post. Werkelijk knap
Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8 www.myriamvos.jalbum.net of facebook
Comment