Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sterren

Kunst
    Groeten!

500px / Facebook

Comment

Prachtige foto en video!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
        Dankjewel voor de reacties.

Pascal, dank voor de lovende woorden. Voor wat betreft de foto's met die stralen in de mist - die heb ik uiteraard. Maar ze liggen ter beoordeling bij National Geographic HQ in de VS. Zij willen alleen werk publiceren dat nog niet eerder verschenen is, dus ik wacht er nog even mee ze online te zetten.

Verder wil ik je aanmoedigen om vooral binnen je eigen mogelijkheden door te blijven gaan. Goede foto's maak je vooral met je hoofd - geld voor verre reizen of dure apparatuur zijn niet belangrijk. Ik ken genoeg fotografen die prachtig werk maken met eenvoudige apparatuur en heel dichtbij huis. Uiteindelijk gaat het vooral om de hoeveelheid energie die je in een onderwerp stopt. Ik fotografeer altijd liever één onderwerp zeer grondig, dan tien onderwerpen in dezelfde tijd. De eerste foto's die je van een onderwerp maakt zijn over het algemeen altijd matig en voor de hand liggend. Pas als je denkt dat je echt alle mogelijkheden hebt geprobeerd, dan wordt het interessant. Dat geldt voor Deadvlei in Namibië, maar ook voor het Hallerbos.
        Marcel,
        Ik ben me er van bewust dat je met minder ook kan wat ik trouwens als eens bewezen heb hier. Ik weet ook dat het materiaal er niet toe doet maar toch is er een hemels verschil tussen dynamisch bereik van een Canon 300 D of een 5D.
        Wat de locaties betreft..tja je raakt soms wel eens uitgekeken op al die koeien,beken en meren hier in de buurt waar ik eigenlijk geen last van heb en telkens toch weer terugtrek om andere dingen te zien.
        De meest populaire plaatsen zoals Haller bos,Schulens meer,Het Vinne enz die hier al tig keer de revue passeerden ben je gewoon al moe gezien en toch probeer je er weer telkens een eigen touch aan te geven.

Wat ik erg gek vind is als je dan eens ergens op reis gaat dan zie je zulke dingen niet makkelijk voor de eerste keer. Je zou dus meerdere keren zoals jij naar die plaatsen gaan om ze te bestuderen of waar te te nemen en dan met wat "geluk" de juiste omstandigheden treffen.
        Hoeveel keer ben ik al niet op weg geweest naar 1 van mijn favoriete gebieden zonder maar 1 keer te klikken....dan ben je toch wel kritisch bezig en leg je de lat net iets hoger vind ik.
        Er zijn hier veel straffe fotografen die voor hun plezier toch wel prachtig werk leveren en ook waardering krijgen voor wat ze kunnen en dat hoeft niet dadelijk op een verre onbekende locatie te zijn. Soms denk ik bij mezelf...amai !! wat is het mooi aan de andere kant van België maar dat zullen de mensen van het zeetje ook wel denken over ons Limburg. Ik ben in iedere geval blij dat ik een stukje Limburg kan laten zien aan deze mensen en ze overhalen om naar hier te komen...dan is mijn opdracht geslaagd.
        Voldoening hebben van iets wat je doet voor je plezier is toch nog iets anders dan beroepsmatig te werken..Je gaat anders denken vermoed ik en nog een pak extra motivatie en energie in je opdrachten steken. En dat verschil zie je wel duidelijk.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

wow die time lapse is de max
          knappe foto
          als ik dan toch veeeel kritischer mag zijn voor jouw shots: spijtig van de bewegende grassen/struiken
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Foto en video zijn de Max.
            Dit kost een massa ,energie,tijd en kunde en geschikt materiaal om tot zulk een resultaat te komen.Proficiat met je prijs.
            Groeten Leon
            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Dit is een ander niveau.
              Dit is Champions League.
              Bravo en felicitaties.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht

Dit is een ander niveau.
                Dit is Champions League.
                Bravo en felicitaties.
                mvg,
                Eddy
                Zo dacht ik er ook over.
                Mvg.

Comment

Had hem al elders gezien, maar echt bijzonder fraai werk dit!

Als ik echt zou moeten zeuren, vind ik het ergens toch wel jammer dat in de foto de beplanting rond de kokerboom bewogen zijn. Alles ziet er super strak en scherp uit, en dat ene stukje niet. Doordat er ook nog veel licht op staat valt dit mij redelijk op.
                  WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Respect....voor al je tijd die je hier hebt ingestoken!!!
                    Bedankt voor de uitleg....!!
                    Ne hele knappe plaat...wat een prachtige sterrenhemel!!
                    groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                      als ik dan toch veeeel kritischer mag zijn voor jouw shots: spijtig van de bewegende grassen/struiken
                      Ja, dat vind ik zelf ook. Helaas kon en kan ik daar niets aan doen. Dit soort lang gras begint bij het minste zuchtje wind al te bewegen. Toen ik alles aan het opzetten was, was het windstil, maar na zonsondergang begon het opeens zacht te waaien. Ik had kunnen besluiten om niet te schieten, maar dan offer ik een hele nacht op, of ik had een andere compositie/lokatie kunnen zoeken. Probleem is dat het best lang duurt voordat je iets hebt gevonden dat zich goed leent voor timelapse. En als het eenmaal donker is, dan kun je niets meer.
                      Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Proficiat met je adembenemende resultaat en je volledige uitleg uiteraard Tof om dat allemaal zo eens te lezen.
                        Zeer mooie foto die je hier post. Werkelijk knap
                        Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                        www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

En nu nog eens ne dikke proficiat met je welverdiende HOF
                          Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                          www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

Een dikke proficiat met je HOF.
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

Comment

proficiat met je HoF! fantastische video ook...
                              groetjes
                              hilde

Comment

De foto is super, maar van de video werd ik sprakeloos ...
                                Wat een niveau zeg !

Comment

Working...
                                X