Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik vind het wel raar dat je weinig mooie lijnen in je startrails hebt, de meeste zijn zo hakkelig.
Een redelijk verschil met andere startrail plaatjes die hier al gepost geweest zijn.
Hoe komt dit ?
Ik vind het wel raar dat je weinig mooie lijnen in je startrails hebt, de meeste zijn zo hakkelig.
Een redelijk verschil met andere startrail plaatjes die hier al gepost geweest zijn.
Hoe komt dit ?
grts
Sieg
Goeie vraag, zijn nog zaken die ik aan het proberen ben te ontdekken en te verbeteren. Kan alleen maar door vaak op pad te gaan en met diverse instellingen e.e.a. uit te proberen en soms een waardevolle tip te krijgen
Ik vermoed dat het komt omdat de sterrensporen zijn verscherpt - daar worden ze nooit mooier van. Als ik zelf sterrensporen fotografeer, dan verscherp ik die nooit - de rest eventueel wel.
Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van OostenBekijk bericht
Ik vermoed dat het komt omdat de sterrensporen zijn verscherpt - daar worden ze nooit mooier van. Als ik zelf sterrensporen fotografeer, dan verscherp ik die nooit - de rest eventueel wel.
De sterrensporen zijn inderdaad verscherpt. Durf alleen op dit moment niet 100% te zeggen of de niet verscherpte versie er beter uit ziet (foto staat nl. op een andere pc).
Ik vind dit knap hoor. De lijnen zijn inderdaad ietsje te scherp en fel, maar ik heb dit ook al geprobeerd zonder echt toonbaar resultaat, dus hoed af voor deze foto!
@leonide: ik ben geen expert ter zake, maar sterrensporen lopen niet noodzakelijk evenwijdig hoor, hangt af van de richting waarin je kijkt, waar op welk halfrond je bent en de draaiing van de aarde rond zijn as. Zie bijvoorbeeld deze site voor wat (Engelstalige) uitleg. Maar er is veel meer over te vinden. Maar dat terzijde.
Thnx voor jullie complimenten, tips, op en aanmerkingen, op deze manier wordt ik alleen maar gemotiveerd om dit soort fotografie nog meer te gaan beoefenen en proberen te verbeteren
Comment