Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Startrails Strabrechtse Heide

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Startrails Strabrechtse Heide

Mooie sterrenbeeld!
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Ik vind het wel raar dat je weinig mooie lijnen in je startrails hebt, de meeste zijn zo hakkelig.
      Een redelijk verschil met andere startrail plaatjes die hier al gepost geweest zijn.
      Hoe komt dit ?

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Ik vind het wel raar dat je weinig mooie lijnen in je startrails hebt, de meeste zijn zo hakkelig.
        Een redelijk verschil met andere startrail plaatjes die hier al gepost geweest zijn.
        Hoe komt dit ?

grts
        Sieg
        Goeie vraag, zijn nog zaken die ik aan het proberen ben te ontdekken en te verbeteren. Kan alleen maar door vaak op pad te gaan en met diverse instellingen e.e.a. uit te proberen en soms een waardevolle tip te krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Hoe komt dit ?
          Ik vermoed dat het komt omdat de sterrensporen zijn verscherpt - daar worden ze nooit mooier van. Als ik zelf sterrensporen fotografeer, dan verscherp ik die nooit - de rest eventueel wel.
          Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
            Ik vermoed dat het komt omdat de sterrensporen zijn verscherpt - daar worden ze nooit mooier van. Als ik zelf sterrensporen fotografeer, dan verscherp ik die nooit - de rest eventueel wel.
            De sterrensporen zijn inderdaad verscherpt. Durf alleen op dit moment niet 100% te zeggen of de niet verscherpte versie er beter uit ziet (foto staat nl. op een andere pc).

Comment

Geslaagd beeld ... 198 opnames
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Mooi hoor!
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

like it
                  eos 600 d
                  lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Thnx voor jullie reacties

Comment

Ik vind dit knap hoor. De lijnen zijn inderdaad ietsje te scherp en fel, maar ik heb dit ook al geprobeerd zonder echt toonbaar resultaat, dus hoed af voor deze foto!

@leonide: ik ben geen expert ter zake, maar sterrensporen lopen niet noodzakelijk evenwijdig hoor, hangt af van de richting waarin je kijkt, waar op welk halfrond je bent en de draaiing van de aarde rond zijn as. Zie bijvoorbeeld deze site voor wat (Engelstalige) uitleg. Maar er is veel meer over te vinden. Maar dat terzijde.

Comment

Mooi resultaat
                        Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                        www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

Thnx voor jullie complimenten, tips, op en aanmerkingen, op deze manier wordt ik alleen maar gemotiveerd om dit soort fotografie nog meer te gaan beoefenen en proberen te verbeteren

Comment

Working...
                          X