Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golden shower

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Golden shower

    Holala, da's mooi hoor, compo ... licht ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #17
      Re: Golden shower

      heel erg mooi weer! en dat in de gekende omstandigheden
      Persoonlijk zou de zweem van de filter wat meer neutraliseren zodat het water iets witter wordt...
      facebook

      500px

      Comment


      • #18
        Re: Golden shower

        Tja, alles is gezegd eh.... de foto is heel mooi en de titel in de privé-sfeer houden zou ik zeggen
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #19
          Re: Golden shower

          Past op met zo nen titel op een engelstalig forum lol
          Knap shot da wel :-)
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #20
            Re: Golden shower

            Een foto waarvan je zo al weet dat hij door jouw handen is getrokken. Ik vind hem knap in alle opzichten
            Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
            www.myriamvos.jalbum.net of facebook

            Comment


            • #21
              Re: Golden shower

              Heel knap. Voor mij zeker niet te onnatuurlijk. Deze heeft waarschijnlijk niet eens zoveel nabewerking gehad?

              Comment


              • #22
                Re: Golden shower

                Bedankt voor de reacties.

                Hahah, ik moest wel lachen om de 2e betekenis van de titel. Heb wel even moeten googlen om te weten waar het over ging.

                Ik ben zelf fervent liefhebber van lange sluitertijden bij seascapes, omdat die inderdaad een dromerige sfeer oproepen.
                Bovendien vind ik beelden met een langere sluitertijd rustiger om naar te kijken. Het landschap zelf heeft meestal al zoveel details, dat een woelige zee of waterstroom vaak voor te veel details en onrust zorgt.
                Dit is een persoonlijke keuze en smaak, en ik begrijp dat er evenveel aanhangers als tegenhangers van zijn.

                En vaak ik het ook een gedwongen keuze, omdat er gewoon te weinig licht is, en korte sluitertijden met klein diafragma en lage iso niet mogelijk zijn. En dan stoort een "half onscherpe" waterpartij nog meer vind ik.


                Mathias,
                deze is genomen met de ND106 die veel minder last heeft van kleurzweem dan de ND110.
                Het roze dat je ziet, komt voornamelijk van de roze rotsen die typisch zijn voor deze kust 'Granite Rose'.
                De rotsen liggen namelijk in de branding en worden de ene keer meer, de andere keer minder bedekt door het aanstromende water.
                De rest van de foto vertoont echter niet deze zweem...
                Ik vind (en dat is weer persoonlijke smaak) de kleurtoon trouwens goed passen binnen het geheel.
                Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                heel erg mooi weer! en dat in de gekende omstandigheden
                Persoonlijk zou de zweem van de filter wat meer neutraliseren zodat het water iets witter wordt...

                Sven, inderdaad deze foto is niet bewerkt, op een blend van 2 opnames en wat standard tuning (curve / verscherping / dust removal) na.
                Oorspronkelijk geplaatst door -Sven- Bekijk bericht
                Heel knap. Voor mij zeker niet te onnatuurlijk. Deze heeft waarschijnlijk niet eens zoveel nabewerking gehad?
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #23
                  Re: Golden shower

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                  Mathias,
                  deze is genomen met de ND106 die veel minder last heeft van kleurzweem dan de ND110.
                  Het roze dat je ziet, komt voornamelijk van de roze rotsen die typisch zijn voor deze kust 'Granite Rose'.
                  De rotsen liggen namelijk in de branding en worden de ene keer meer, de andere keer minder bedekt door het aanstromende water.
                  De rest van de foto vertoont echter niet deze zweem...
                  Ik vind (en dat is weer persoonlijke smaak) de kleurtoon trouwens goed passen binnen het geheel.
                  merci voor de toelichting Danny! De rest van de foto heeft die zweem idd niet. Ik dacht daarom eerst dat je selectief de WB had aangepast van alles behalve het water. Maar die rotsen in de branding zullen idd wel de oorzaak zijn waarom het water roziger is...
                  facebook

                  500px

                  Comment


                  • #24
                    Re: Golden shower

                    Super! Heel zacht beeld ook, ook wat contrast betreft, past hier heel erg goed bij.
                    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                    500px FaceBook

                    Comment


                    • #25
                      Re: Golden shower

                      Surrealistisch of niet, ik kan dit wel smaken.
                      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                      Comment

                      Working...
                      X