Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Muur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Muur



    >Klik hier voor grote versie<

    De voorbereidingen voor mijn volgende reis naar Antarctica zijn begonnen. Dit is een foto van vorig jaar. Sommige ijsbergen zijn gigantisch, een soort drijvende wolkenkrabbers. Het niet verstandig om er dichtbij te varen, want er breken voortdurend enorme stukken ijs af - soms groter dan een vrachtwagen - die gevaarlijk hoge golven veroorzaken. Zeker als je in een rubberbootje zit
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: De Muur

    Deze had ik al gezien op uw site, prachtig deze.
    Speciaal ook , alles behalve de muur (en zijn reflectie) is kleurloos , iets wat niet altijd werkt maar wat mij betreft werkt het hier meer dan zeker.
    De spiegeling is ook schitterend .

    Comment


    • #3
      Re: De Muur

      Knap meer valt er niet over te zeggen tot volgende week maandag zou ik zeggen.
      Photography is a way to see the world in detail.
      Fotograaf op rust

      Comment


      • #4
        Re: De Muur

        Goh...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: De Muur

          Knap werk terug.
          Wel oogt deze foto 'de meest bewerkte' die ik van jou gezien heb.
          Op de grote versie zie ik onderaan een vreemde donkerblauwe boog met een soort blokvorming?
          Groeten!

          500px / Facebook

          Comment


          • #6
            Re: De Muur

            Grandioos
            Vooral de mooie structuur en het knappe contrast in het ijs vallen me erg op.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: De Muur

              Wat heerlijk om via jouw foto's te kunnen meegenieten van al dat moois.

              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: De Muur

                Tsja, wat moet een mens daar nu op zeggen ??????

                Het is prachtig.

                Persoonlijk vind ik dat het toerisme Antarctica moet gerust laten maar voor deze maak ik graag een uitzondering

                Paul (juist terug van 1,5 uur IJsland-foto's )

                Comment


                • #9
                  Re: De Muur

                  Had deze ook al op je site gezien.
                  Een héle knappe!

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Muur

                    Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
                    alles behalve de muur (en zijn reflectie) is kleurloos , iets wat niet altijd werkt maar wat mij betreft werkt het hier meer dan zeker.
                    Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                    Wel oogt deze foto 'de meest bewerkte' die ik van jou gezien heb. Op de grote versie zie ik onderaan een vreemde donkerblauwe boog met een soort blokvorming?
                    Voor de duidelijkheid: ik heb aan deze foto niets anders gedaan dan wat contrastaanpassingen, dus geen ontkleuring.

                    Een donkerblauwe boog zie ik niet, tenzij je de donkere schaduw in de voorgrond bedoelt. Blokvorming zie ik ook niet, tenzij je de rimpeling in het water bedoelt. Beide zijn natuurlijke fenomenen die buiten mijn invloedssfeer liggen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Persoonlijk vind ik dat het toerisme Antarctica moet gerust laten maar voor deze maak ik graag een uitzondering
                    Er is de afgelopen jaren al veel veranderd op dat gebied. Zo mogen de vervuilende Russische ijsbrekers er niet meer komen, en ook de enorme cruise-schepen zijn niet meer welkom. Daarnaast zijn er limieten gesteld aan het aantal mensen dat tegelijkertijd aan land mag zijn, en ook is er een tijdslimiet ingesteld. Verder wordt van alle mensen die aan land gaan de kleding en tassen met stofzuigers schoongemaakt zodat er geen uitheemse pollen of zaden per ongeluk op Antarctica terechtkomen. Om dezelfde reden wordt al het schoeisel gedesinfecteerd, zowel elke keer bij het verlaten van het schip als bij terugkeer. En mensen die zich aan land niet aan de regels houden, worden zonder pardon de rest van de reis aan boord gehouden.
                    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Muur

                      weer heel mooi afgewerkt!
                      groeten, Kristof
                      Canon EOS 5D mkII

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Muur

                        Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                        Een donkerblauwe boog zie ik niet, tenzij je de donkere schaduw in de voorgrond bedoelt. Blokvorming zie ik ook niet, tenzij je de rimpeling in het water bedoelt. Beide zijn natuurlijke fenomenen die buiten mijn invloedssfeer liggen.
                        Vreemd, het is inderdaad binnen die donkere schaduw onderaan dat ik detailloze raarogende band zie, samen met wat vreemde blokjes. Op de kleine versie zie ik niets.
                        Voor alle duidelijkheid, ik twijfel niet aan uw eerlijkheid.

                        Ik moet denken aan de helderheid van m'n (gecallibreerde) beeldscherm, omdat die bij fabrieksinstelling vaak veel te helder staan. Maar omdat ik steeds in een ruimte zonder direct licht werk staat die bijna op het laagste. Soit, niet jouw probleem dus
                        Groeten!

                        500px / Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Muur

                          Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                          Er is de afgelopen jaren al veel veranderd op dat gebied. Zo mogen de vervuilende Russische ijsbrekers er niet meer komen, en ook de enorme cruise-schepen zijn niet meer welkom. Daarnaast zijn er limieten gesteld aan het aantal mensen dat tegelijkertijd aan land mag zijn, en ook is er een tijdslimiet ingesteld. Verder wordt van alle mensen die aan land gaan de kleding en tassen met stofzuigers schoongemaakt zodat er geen uitheemse pollen of zaden per ongeluk op Antarctica terechtkomen. Om dezelfde reden wordt al het schoeisel gedesinfecteerd, zowel elke keer bij het verlaten van het schip als bij terugkeer. En mensen die zich aan land niet aan de regels houden, worden zonder pardon de rest van de reis aan boord gehouden.
                          Dat is goed nieuws, Marsel.
                          Men kan idd niet voorzichtig genoeg met dit continent. Heb je de boeken van Ran Fiennes en Mike Stroud gelezen ? Deze twee waren de eersten die Antarctica ongesteund hebben overgestoken (Pentlandexpeditie).
                          De titels in het Nederlands zijn "taaier dan een husky" (mind and matter) en "schaduwen op het ijs" (shadows on the wasteland). Ik heb ze elk al minstens drie keer gelezen, je krijgt op die manier wel een heel ander kantje van Antarctica te zien....Echt aanraders.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Muur

                            Gewoon:
                            Prachtfoto!
                            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Muur

                              In samenwerking met de divergerende rimpeling in het water en de wolken spat dit beeld gewoon van het scherm. En dan nog in samenwerking met de kleur en het "zwartwit".....
                              En dan de spiegeling.....
                              Fenomenaal.

                              De ijsberg terug uitgevonden.
                              Ik buig diep.

                              Comment

                              Working...
                              X