Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Achterdochtig ?,, het was gewoon een vaststelling en ik mag toch veronderstellen dat ik de Teut na al die jaren al redelijk begin te kennen. Maar kom.. Laat het niet aan je hart komen. Voor mij kan je moeilijk aanvaarden dat er een vraag gesteld word om eneneens een redelijk antwoord te krijgen....wat voor mij op die mannier niet meer hoeft. Mijn negeer lijst word zo weer ffe iets langer.
Jammer , want ik had het eigenlijk niet tegen jou..
Ik legde aan je schoonvader uit hoe ik aan de titel kwam.
Hier werd gezegd een pareltje. Ik zeg een diamant ! Alleen zou ik om een iets natuurlijker zicht te krijgen de schaduwen, en de pollen iets minder laten oplichten.
En de curve iets meer richting zwart zetten.
Groeten,
Johan
Jammer , want ik had het eigenlijk niet tegen jou..
Ik legde aan je schoonvader uit hoe ik aan de titel kwam.
Off topic.
Het maakt toch niet uit welke bewering of van wie dan ook Dries?
Ik ben nog steeds niet overtuigd van die lichtinval. En ik ben steeds neutraal hoor..geloof e vrij.
En de titel is verkeerd geschreven.
Als tussenstop- shot kan dit tellen maar nu heb ik het gevoel dat de hele zaak een beetje in het belachelijke getrokken word.
Het lijkt mij tenminste meer en meer op sarcasme nu.
Een cliche beeld zoals er zovelen al gepost zijn ?,,?
Och ja.. Hier zijn zovele heerlijke plaatsen die door mij nog op kaart gezet gaan worden.
BD ontdekt de mooiere plaatsen in Limburg waar ik zeer blij om ben mede door onze inbreng..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Hier werd gezegd een pareltje. Ik zeg een diamant ! Alleen zou ik om een iets natuurlijker zicht te krijgen de schaduwen, en de pollen iets minder laten oplichten.
En de curve iets meer richting zwart zetten.
Groeten,
Johan
Ik kan je hier wel volgen Johan, heb enkel schrik dat ie te donker gaat ogen.
Edit:
Update geplaatst met wat meer contrast in voorgrond. Vind ikzelf beter ogen, bedankt Johan.
knappe compo en licht zoals we gewoon zijn van jou, maar door de positie vd zon zou ik meer licht verwachten op de rechterkant in de bomen rij; nu is het andersom (ben natuurlijk geen natuurkundige )
jij hebt de opname gemaakt en mss heb je hier een verklaring voor ;-)
oei,oei....ik heb al dik spijt over mijn vraagstelling als ik zie welke reacties dit teweeg heeft gebracht; voor mij was dit enkel een vraag waar ik intussen van de TS een antwoord op gekregen heb en daar hij de enige is die kan weten waar de zon stond op dat moment neem ik ook aan dat dit zo was .
terug peis & vree hé mannen; er is al genoeg leegloop op dit forum onderdeel ;-)
[QUOTE=ddboke;3706835]Mijn vermoeden was juist Jos, er stond 121sec op de teller.
Bedankt Dries, vind dit effect toch wel heel knap in de lucht. Ga hier zeker ook eens mee experimenteren, gebruikte mijn grijsfilter tot nu toe allen voor water.
P.S update vind ik ook inderdaad nog net wat beter.
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
De update is echt mooi gedaan, En iets over dat licht en dat het niet zou kloppen, volgens mij klopt het wel. Hier heb je de indruk dat de zon net achter het middenstuk staat terwijl Dries zegt dat die rechts uit beeld stond. Volgens mij als de zon op komt heb je over de hele lijn hetzelfde licht, alleen hier heb je links zwaar bewolkt en rechts niet. Mede door de lange sluitertijd en de beweging van de wolken die je naar het middenstuk geleiden krijg je de indruk dat de zon daarachter zit. En ook omdat je door langere sluitertijd daar waar de wolken niet zijn worden de kleuren/belichting feller.
Photography is a way to see the world in detail.
Fotograaf op rust
Comment