Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De Teeeut..
Collapse
X
-
-
Re: De Teeeut..
Ik denk dat deze foto gemaakt is rond de zomer periode aan de opkomst van de zon te zien of zelfs vroeger...correct me if I am wrong. Maar aan de zonsopgang te zien denk ik ben ik er bijna zeker van. En ik weet ook dat als daar de zon op komt dat die achterste bomenrij niet zo licht kunnen zijn.
Maar......Ik vind het geheel in eerst opzicht mooi en dat is wat belangrijk is.
Je eigen touch eraan geven mag en kan..dat is wat hier op BD ooit wel eens vergeten word.
En met een ND filter erop krijg je uiteraard wat langere belichtingstijden waardoor alles meer gedetailleerd word ten koste van de "natuurlijk" sfeer.
Comment
-
Het is een pareltje Dries! Tot maandag!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk berichtIk denk dat deze foto gemaakt is rond de zomer periode aan de opkomst van de zon te zien of zelfs vroeger...correct me if I am wrong. Maar aan de zonsopgang te zien denk ik ben ik er bijna zeker van. En ik weet ook dat als daar de zon op komt dat die achterste bomenrij niet zo licht kunnen zijn.
Maar......Ik vind het geheel in eerst opzicht mooi en dat is wat belangrijk is.
Je eigen touch eraan geven mag en kan..dat is wat hier op BD ooit wel eens vergeten word.
En met een ND filter erop krijg je uiteraard wat langere belichtingstijden waardoor alles meer gedetailleerd word ten koste van de "natuurlijk" sfeer.
Deze foto werd gisterenochtend genomen. In tegenstelling tot wat je zou vermoeden bij deze foto kwam de zon niet op in het midden maar wel uiterst rechts, en ik meen zelfs net buiten beeld. Ik denk dat dit het vreemde licht op de bomen kan verklaren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk berichtDeze foto werd gisterenochtend genomen. In tegenstelling tot wat je zou vermoeden bij deze foto kwam de zon niet op in het midden maar wel uiterst rechts, en ik meen zelfs net buiten beeld. Ik denk dat dit het vreemde licht op de bomen kan verklaren?
bedankt voor uitleg ivm de stand vd zon; mijn excuses voor de foute interpretatie ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk berichtI've to correct you cause you're wrong
Deze foto werd gisterenochtend genomen. In tegenstelling tot wat je zou vermoeden bij deze foto kwam de zon niet op in het midden maar wel uiterst rechts, en ik meen zelfs net buiten beeld. Ik denk dat dit het vreemde licht op de bomen kan verklaren?
Als ik het geweten had was ik eens langs gekomen... Maar blijkbaar hebben jullie het plekje zelf gevonden.
Comment
-
onafgezien van de titel... die ik misplaatst vind (als ik hem tenminste juist interpreteer) begrijp ik het licht in het midden niet... als de zon rechts stond vraag ik me af waarheen het licht van de zon dan "verdwenen" isnikon coolpix s9100
Comment
-
-
Echt een prachtplaat
Vraagje, Hoe lange sluitertijd heb je nu nodig dit effect te bereiken? In de Exif staat 1/2 sec maar dat zal wel van de foto zijn die je voor de voorgrond hebt gebruikt.
Denk dat je camera nog op zomertijd staat, denk dat dit om 7.23H isNikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk berichtonafgezien van de titel... die ik misplaatst vind (als ik hem tenminste juist interpreteer) begrijp ik het licht in het midden niet... als de zon rechts stond vraag ik me af waarheen het licht van de zon dan "verdwenen" is
Ik ben (gelukkig) niet zo plat als mijn gentse tongval soms kan klinken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtEcht een prachtplaat
Vraagje, Hoe lange sluitertijd heb je nu nodig dit effect te bereiken? In de Exif staat 1/2 sec maar dat zal wel van de foto zijn die je voor de voorgrond hebt gebruikt.
Denk dat je camera nog op zomertijd staat, denk dat dit om 7.23H is
Dag jos,
De sluitertijd schommelde rond de 2min. Ik kijk het deze middag eens voor je na!
En idd stond de camera nog ingesteld op zomertijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk berichtVoor de achterdochtige zielen onder ons: de titel heb ik zo geschreven omdat ik werkte met een laaange sluitertijd.
Ik ben (gelukkig) niet zo plat als mijn gentse tongval soms kan klinken!
Comment
Comment