Eentje met een minimale bewerking deze keer.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tulamben II
Collapse
X
-
-
Re: Tulamben II
Mooi hoor, maar in je portretversie heb ik de indruk dat er meer licht zit, vooral merkbaar in de struiken, hier zijn die mij wat somber.
Deze compo is hier braver, de portretversie heeft op dat gebied als enige nadeel dat door de groothoekvertekening de onderste paar cm lijken naar onder geplooid te zijn (in die versie zou ik er dat beetje durven afknippen)bedankt om te kijken of te reageren, frans !
-
Ook erg mooi, vooral ook het mist effect heel goed gelukt hier.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtMooi hoor, maar in je portretversie heb ik de indruk dat er meer licht zit, vooral merkbaar in de struiken, hier zijn die mij wat somber.
wat de struiken betreft volg ik hier wel; Cytochrome of Codon (deze verwar ik al eens ) omschreef dit bij een van mijn foto' als "vettig" .
wat oplichten zou idd beter zijn .
Comment
-
Schaduwen optrekken, of struiken lichter maken, is voor mij geen minimale bewerking meer.
Maar het is fijn om te weten dat jullie het toch gewaardeerd zouden hebben.
Kritiek die mijn vermoedens ondersteunen. Less is niet altijd more ...
Comment
-
-
Ik vind hier niets mis mee, compositie is ok hoewel je daar altijd over kan praten, mooi licht, en ik hoe van fotografie met minimale bewerking - de foto wordt nog altijd in camera gemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk berichtde foto wordt nog altijd in camera gemaakt.
Voor mij persoonlijk hou ik liever de stelling "de foto wordt gemaakt naar het beeld en de belevenis die de fotograaf ter plekke had" er op na.
Want een foto is altijd een weergave van iemands "waarheid", en dat hoeft niet noodzakelijk de waarheid van meerdere mensen te zijn of de absolute waarheid.
En als iemand vind dat "schaduwen optrekken" te ver gaat, is dat z'n zeer goed recht!
Comment
Comment