De strand in de buurt van Jökulsárlón.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Black Beach
Collapse
X
-
Black Beach
De strand in de buurt van Jökulsárlón.
vriendelijke groeten, Helen
Updated WWW.HELENICA.NL
---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----Labels: Geen
-
-
Re: Black Beach
Zeer knap beeld, vooral ook een hele goede compo met de waterlijn zo uit de hoek.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
-
knappe compo met een prachtig contrast
Comment
-
je voelt zo de koude!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Gruythuysen Bekijk berichtje voelt zo de koude!
Het valt me op dat er bijzonder weinig ijs ligt. Verleden jaar ben ik er om 4 uur opgestaan omdat er een heldere dag voorspeld werd en ik wou de zon de toppen van de westelijke gletsjers zien verlichten.
Het was een haast bovennatuurlijke ervaring, waar de dag ervoor de ijsbergen niet verroerden dreven ze met grote aantallen richting zee, sneeuwgorzen trippelden met me mee en de zeehondenkolonie kwam voortdurend goeiendag zeggen terwijl in een absolute stilte de toppen van de gletsjers oranje kleurden. Ik heb er echt de tranen van in de ogen gekregen.
De avond ervoor kwam er op deze plaats, heel laat op de avond, (het was bijna donker en ik was juist gestopt met de foto's) een terreinbus met fotografen toe, manman wat er daar voor apparatuur uit die bus kwam
Duidelijk een reis in functie van de fotografie, ik zou me gerold hebben gevoeld. Het was het zoveelste bewijs voor me dat je IJsland persoonlijk moet benaderen.
Binnenkort is het weer Reismarkt in Brugge en mag ik weer een hele lange dag vertellen over mijn lievelingslanden. Het eerste en het belangrijkste wat ik zeg is dat de mensen zich niet mogen laten strikken door georganiseerde schema's. Zeg nu zelf : als je deze foto ziet is het toch een ramp als je daar bij semi-duisternis wordt afgezet ?
Weeral doe ik hier mijn reputatie van naast-de-foto-praten eer aan maar ik heb een bijzondere affiniteit met deze plek.
Mooie foto Helen, het enige wat ik wat jammer vind is dat het ijs niet indrukwekkender aanwezig is maar daar kan niemand iets aan doen natuurlijk.
Tenzij je zo bezeten bent als ik en daar een aantal dagen blijft, voor mij heeft IJsland een aantal highlights en dit is er één van.
Maar nogmaals : mooie foto
Comment
-
-
prachtige foto Helen
dit zijn plaatjes waarvan ik genietGroetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment
Comment