Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wolken spiegel .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wolken spiegel .

update

Last edited by shantiguru; 14 oktober 2012, 12:52. Reden: herwerkt .
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Re: Wolken spiegel .

Heel mooie spiegel. Dit is zo'n foto waar je telkens als je er nog eens naar kijkt opnieuw details ontdekt die je voordien nog niet gezien had.
    Knap werk dus
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Mooie spiegel op 't eerste zicht. Bijna een witte kerstboom die plat ligt.
      Op 't tweede zicht denk ik echter dat de foto een tikje rechtsom mag kantelen
      omdat de wolken niet loodrecht onder elkaar staan. Vooral rechts in beeld goed te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Op 't tweede zicht denk ik echter dat de foto een tikje rechtsom mag kantelen
        omdat de wolken niet loodrecht onder elkaar staan. Vooral rechts in beeld goed te zien.
        denk dat dit puur gezichtsbedrog is .
        indien je de lichtreflecties links in de water rimpeling bekijkt zou je eerder de indruk hebben dat je wat meer linksom moet kantelen .(heb ze beiden geprobeerd )
        er zal wel ergens een verklaring voor zijn maar zelf heb ik die niet zo direct .(opname standpunt ???)

Comment

mooi en goed gezien, maar de foto mist wat crispyness imho...er zijn precies wat detail verloren gegaan vind ik, beetje het effect zoals bij zware noise reductie
          facebook

500px

Comment

Zéér knap maar er is idd. nog wat werk aan, recht zetten en lensvertekening corrigeren (om je reflecties te doen kloppen).
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

Comment

allen bedankt voor de suggesties; grootste oorzaak lag bij de lensvertekening .( contrast en helderheid ook wat aangepast; Cytochrome had gelijk )
              dit is het beste wat ik er kan uithalen ......beter zo ?

Comment

Yup, beter
                facebook

500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                  Yup, beter
                  Inderdaad wat beter in de up. Toch blijft het in de donkere delen een soort 'fijnheid' missen. Het valt me wel vaker op in je foto's en is moeilijk te definiëren. Misschien heeft het met je zwartpunt te maken of een andere bewerking van je schaduwen?
                  D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                  500px FaceBook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                    Inderdaad wat beter in de up. Toch blijft het in de donkere delen een soort 'fijnheid' missen. Het valt me wel vaker op in je foto's en is moeilijk te definiëren. Misschien heeft het met je zwartpunt te maken of een andere bewerking van je schaduwen?
                    ik zal je eeuwig dankbaar zijn indien je me hiervoor de juiste oplossing geeft, want idd soms krijg ik niet de frisheid die ik zou willen hebben .

Comment

de wolkjes maken de foto
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Mooie spiegeling, up is net wat frisser nog.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

Comment

Is je foto niet gewoon wat onderbelicht? Ik kan me voorstellen dat je hier de schaduwen hebt opgetrokken? Ik denk dat je in dit geval best 2 opnames kunt maken. Dan zou de voorgrond alle details moeten hebben...
                          facebook

500px

Comment

Working...
                          X