Moderator Note: Ik heb nu je origineel achter een linkje geplaatst. Max. 2 beelden hier: origineel en update of update 1+2. Maak gerust je eigen keuze en pas dan deze post aan. Je mag dan ook mijn Mod-tekst verwijderen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
milky way + update+update 2
Collapse
X
-
-
Re: milky way
Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk berichtstraf! Heel straf!
klein puntje...mss dat rood nog wat desatureren, leidt nu redelijk af...
maar ik heb bewust het rode niet weggedaan om de toeschouwer er nieuwschierig naar te maken wat het is .
En dat laat ik aan de verbeelding van de toeschouwer over . Maar ga het nog niet verklappen
Comment
-
Ik kan heel erg genieten van jouw foto's en zeker van zo'n speciallekes als deze.
Aangezien ik mijn pc pas terug heb en ik nog geen exif reader heb gedownload,
zou je me plezieren als je me vertelt welke instellingen, camera en lens je gebruikt voor zo'n beeld.
(ben namelijk van plan een nieuwe camera te kopen omdat mijn Sony een ruiskanon is)
Comment
-
Grandioze sterren fotografie. Voorgrond met die tak voegt veel toe.
De rode bomen achterin vragen wel iets te veel aandacht nu.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk berichtIk kan heel erg genieten van jouw foto's en zeker van zo'n speciallekes als deze.
Aangezien ik mijn pc pas terug heb en ik nog geen exif reader heb gedownload,
zou je me plezieren als je me vertelt welke instellingen, camera en lens je gebruikt voor zo'n beeld.
(ben namelijk van plan een nieuwe camera te kopen omdat mijn Sony een ruiskanon is)
instellingen zijn f 4,5 sluittijd 30 sec iso 1600 waarom laag f getal en hoge iso hoge iso is de sencor gevoeliger en vang je de meeste sterren lage f voor zo veel mogelijk licht van de sterrehemel en sterren te hebben . 30 sec is ook de maximum anders blijven de sterren geen puntjes meer maar worden het streepjes .
bij een lager iso zou ik de sluittijd nog langer moeten laten open staan voor de melkweg in beeld te krijgen en worden de sterren dus streepjes vandaar deze instellingen . ik weet het zijn niet
de beste condities voor een foto maar wel voor deze met de melkweg . de belichting op de boom is ingekleurd met een pillamp hoop dat je hier wat aan hebt ;
groeten Steven toestel is een canon EOS 7D lens 8 mm sigma
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk bericht... hoop dat je hier wat aan hebt ...
Maar dat heb je bij deze wel bewezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk berichtHeel erg bedankt. Ik twijfelde namelijk of de 7D goed scoorde met zo'n hoge ISO.
Maar dat heb je bij deze wel bewezen.
Comment
-
Mooi, die dode boom mooi in je beeld opgenomen op die manier
bedankt voor de uitleg ook
zou ik wel eens willen proberen maar ik vrees dat mijn huidige cam dat niet toelaat ...bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk berichtDe melkweg staat er prachtig op zeg! De voorgrond en de positie van de boom tov de melkweg vind ik minder geslaagd.
Comment
-
Mooi met die dode boom en bedankt voor de uitleg
Comment
-
Knap gedaan.. maar waar heb je de foto gemaakt ? lijkt me niet echt in belgie mogelijk met alle lichtvervuiling hier ? of toch ??
Comment
Comment