Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Da's het verschil tussen een artistiek fotograaf als jij, en een technisch fotograaf als ik, en die verschillen moeten er zeker zijn !
Ik probeer mijn ziel in de foto te leggen door de werkelijkheid zo mooi mogelijk weer te geven, en door compositie en met de juiste camera-instellingen mijn gevoel van het moment over te brengen.
Ik zie schrijven met licht als werkelijk "schrijven met het licht dat er is".
Ik ga jouw foto's nu ook minder technisch bekijken, maar er meer fantasie bij gebruiken... Het zal wat oefenen worden voor mij
Achteraf beschouwd, was het eigenlijk wel goed bekeken door die lichte vlek er in te verwerken, want die zorgt voor een mooi contrast.
De update ziet er wat vlak en grauw uit...
Oorspronkelijk geplaatst door spikkeseniorBekijk bericht
zal eens zien om een update te plaatsen... en inderdaad er is een groot om niet te zeggen onoverbrugbaar verschil tussen perceptie en technisch correct.. fotografie is voor mij nog altijd, en ik wik hier eerst het woord , kunst....waarmee ik zeker niet wil zeggen of beweren dat ik een kunstenaar ben, bijlange niet... maar de meeste grote fotografen publiceren foto's die met technische correctheid of weergeven van de werkelijkheid helemaal niets te maken hebben maar wel met hun perceptie van de werkelijkheid. ... fotografie betekent tenslotte 'schrijven met licht' en zoals de dichter of schrijver de vrijheid heeft om met woorden niet de werkelijkheid maar zijn fantasie weer te geven moet dit ook kunnen voor de fotograaf (en voor alle duidelijkheid voorgaand heeft niets te maken met dit topic maar is eerder een algemene vaststelling over mijn perceptie van fotografie)
Comment