Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Na zoveel positieve reacties zal ik de ondankbare taak op mij nemen om ook nog wat kritische noten te plaatsen.
Ik ben hier zo vaak geweest, dat ik elke boom in Deadvlei herken en weet waar ie staat. Dit bijvoorbeeld is een van de kleinste en meest onderschatte boompjes in het gebied, en staat helemaal rechts achterin. Richting het zuid-oosten geschoten.
Het lage standpunt vind ik heel goed werken, net als de plaatsing van de boom en de subtiele wolken. Het exacte standpunt vind ik alleen niet ideaal; als je een heel klein beetje naar links was gegaan, dan waren alle takken bovenin de boom los van elkaar geweest. Tien centimeter was waarschijnlijk al genoeg geweest. Dat had wat mij betreft een sterkere vorm opgeleverd. Een ander voordeel daarvan was geweest dat de kleine, onderste tak meer richting het hoogste punt in de achtergrond was verschoven. Ik vind nu dat dat takje de duinlijn op een schijnbaar willekeurige manier doorsnijdt. Een heel klein beetje naar links en omhoog met de camera en die tak was netjes binnen de duinlijn gebleven.
Tenslotte vind ik de kleuren onderaan wat aan de gele kant - het lijkt erop dat dit een Lightroom conversie is. Klopt dat?
je kent blijkbaar het klappen van de zweep marcel .
in de exif zie je dat er niet met lichtroom is gewerkt vind ik persoonlijk minder goed .
maar heb hier gewoon PH CS5.1 gebruikt . hou zo niet van voorgeprogrammeerde filtertjes .
heb hier meer het buikgevoel gevolgd en niet zo zeer de regeltjes zoals ze zeggen . maar nu je het zegt komt die tak inderdaad door de duinlijn , en ga ik daar altijd op kijken
nee hoor persoonlijk heb ik daar geen probleem me en vind ik het ook niet storend . Ik heb mij meer laten lijden door de schaduw van de boom die ik mooi de foto zie in gaan en voor diepte zorgt .
ik weet het het is gene marcel van Oosten , maar nen Baghus toch bedankt voor uw vakkundige noten . vriendelijke groeten Steven .
ook aan al de rest bedankt voor de lovende commentaar
Steven - mijn commentaar was uiteraard niet vervelend bedoeld. Van louter complimenten leer je niets, dus vandaar dat ik even wat kritiekpunten met je wilde delen. Doet niets af aan het feit dat het een mooie foto is. Hopelijk heb je je vermaakt in Namibië.
Was zeker de moeite en ga volgende reis al terug plannen .
heb nog boompjes natuurlijk op de manier jij gezegd hebt michien de volgende post .
maar heb wel respect voor je eerlijke mening .
groetjes Steven
Comment